Szervusztok!
Érdeklődnék, hogy pénztárkönyvet lehet-e elektronikusan vezetni NEM könyvelőprogrammal?
Vásároltam ugyan egy pénztárkönyvet, de a dolgaimat inkább az innen letöltött Excell tábla alapú pénztárkönyvbe írtam be. Helyes ez így? Illetve még inkább "hivatalos"?
Rögtön idevágó kérdésem, hogy a tavalyról "megmaradt" bevételt, ami a számlámon leledzik pontosan hogyan könyveljem be 2009-re? Minden adó meg lett fizetve utána (házipénztár állománya 0 Ft).
Továbbá még egy kérdés merült fel. Hogyha vállalkozóként pénzt veszek fel a bankszámlámról (vállalkozói kivét), akkor azt a megfizetett mindenféle adókon kívül mi terheli még? (TBre gondolok, ilyesmire.) Eddig summában durván 50% ment el belőle adókra (SZJA, osztalékadó, EHO, stb.stb.), már ezt is sokallom, de gyanítom, hogy van még valami okosság kis államunk tarsolyában.
Köszi!