Ez az "apró" adminisztráció-könnyítő intézkedés az én idegeimet már több hete emészti. Azon a bérjegyzéken, amit most adunk ki, már eleve rajta van, hogy a munkáltató milyen adókat fizet az emberke után az adott havi bérére a tőle levont adókon-járulékokon kívül, méghozzá célonként. NYBA, EBA, EHO,SZKHJ, MAJ, TPHJ. Eddig ok. "Csak gondolom", hogy ha valamely társaság nem fizetett az előző időszak után adókat, pl. januári után februárban, azt majd a márciusi bérfizetés alkalmával elvileg közölnie kellene az alkalmazottal, valami olyasvalami kifejezéssel, hogy: "Az előző időszakban az xy társaság likvid gondok miatt járulékfizetési kötelezettségét nem teljesítette"... Mert ugyebár ilyen esetben "az előző időszakban teljesített kifizetés" után a munkáltató egyáltalán nem fizetett semmit. És itt beindul az ördögi kör, mert a továbbiakban minden egyes bérkifizetési jegyzéken ennek a feliratnak kellene elvileg lennie, mert kizárt dolog, hogy egy vállalkozás egyik hónapról a másikra utolérje magát. Értitek, hogy miről beszélek? Mert a törvény nem úgy fogalmaz, hogy azt kell ráírni, hogy az emberke után az előző időszakban mennyit fizettünk be az apehnak, hanem azt, hogy az előző időszaki kifizetés után mennyit fizettünk be.
Na erre varrjatok gombot!
Ha jó volt az okfejtésem, akkor a gondok ott fognak kezdődni, ahol az előző időszaki kifizetés után csak részben történt adófizetés. És ott tényleg kezdődik az arányosítás, ahogy azt P.Zsuzsa is irta. Feltéve, ha azt feltételezzük, hogy az infót "emberkére" lebontva kell továbbadni. Mi van akkor, ha egyszerűen közlöm, hogy egy az egyben mennyit fizettünk utánuk? Pl. Nyba 4580000Ft . Mondjuk ahhoz meg mi köze az alkalmazottnak.
Na de komolyan, látott már valaki vadi új bérprogramokat? Ott hogyan tálalják a dolgot?
Üdv: Edit