Adófórum

Adózási és számviteli információk

08T180 kitöltése....

Elektronikus bevallás

08T180 kitöltése....

HozzászólásSzerző: szironta » csüt. jan. 01, 1970 1:00 am

Sziasztok!

Nektek biztos tök egyszerű a válasz, de én nem tudom :) 

Közhasznú egyesület a pénzeszköz és bankszámla feletti rendelkezését kivéve önálló képviseleti jog. Három elnökségi tag. 

Amit szeretnénk elérni, hogy mindhárom elnökségi tag önállóan nyújthasson be elektronikusan is bevallást, még nem nyújtottunk be 08T180-as nyomtatványt az adóhatósághoz. Mindhárom elnökségi tagnak van ügyfélkapuja. 

Azonban az egyik kérdés válaszaiban olvastam, hogy amennyiben pl. nemleges igazolást akarunk kérni, akkor ezt a T180-ast C szektorban kell kitölteni. Viszont most, hogy első benyújtók vagyunk, a B szektort kell kitölteni?

Most van a törvényes képviselő, az elnök. Neki kitöltöttünk egy T180-ast A blokkban az adatait megadva, a B/1-et ikszelve és a B/3-ban beírva az időpontot, valamint az E blokkban az 1, 2/a, 4, 5, 6 blokkot kitöltve és a 8-ast ikszelve. 

Az egyik elnökségi tag (aki ugye nem törvényes képviselő) esetén: A blokkban adatait megadva, B/2-t ikszelve és a B/3-ban beírva az időpontot, valamint az E blokkban az 1, 2/a, 4, 5, 6 blokkot töltve, és a 9-est ikszelve (a T180-nal együtt küldjük meg a 08VAMO-t is, teljes jogosítással). Ekkor ugye a 08VAMO keltét írjam be a T180 9-es részéhez?

A másik elnökségi tag dettó az előzővel.

 

A kérdésem, hogy amennyiben szeretnénk elektronikusan adóigazolást igényelni majd egyszer, akkor miután ezt a T180-as nyomtatványt (ahol B blokk van töltve) beküldtük, utána kell beküldeni egy újabb T180-ast, ahol a C blokk van kitöltve?

 

Remélem, hogy érthető, mit szeretnék kérdezni :)

 

Előre is köszönöm mindenki segítségét! 

szironta
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:20 am

08T180 kitöltése....

HozzászólásSzerző: andulka » csüt. máj. 15, 2008 6:39 am

Szia!

 

Mégsem kérdeztél olyan egyszerűt :)

 

Megpróbálok válaszolni, bár nem teljesen értem az egészet.

Ha bejelented azt, hogy minden adóügy elektronikus intézésére jogosult, akkor adóigazolást is kérhet, mert az is benne van a "minden"-ben.

Ha korábban adtátok be a bejelentőt, amikor még nem volt ilyen, akkor most szerintem x-elni kell az E-blokk 10. pontját (Az állami adóhatósághoz már benyújtott érvényes, valamennyi adóügy intézésére állandó meghatalmazással, megbízással nem rendelkezem), és utána bejelölni a köv. részben az a) pontot.

Arra figyelj, hogy változás bejelentése esetén újból ki kell tölteni az egész bejelentőt, nem csak azokat a pontokat, amik változtak! 

 

És ha a jogogosultság terjedelme változik, akkor az csak papír alapon adható be, elektronikusan nem (tehát a D-blokkot ne töltsd ki)!

(Megj. szerintem egyszerre csak egyvalaki jogosult ugyanazon adóügy elektronikus intézésére, kivéve, ha törvényes képviselő. Ebből szokott gond lenni pl. könyvelőváltáskor, mert amíg az előző könyvelő megbízását nem vonják vissza, addig az új nem tud bejelentkezni)

 

Remélem, nem írtam nagy hülyeséget :)

 

Üdv. Andi

andulka
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:18 am

08T180 kitöltése....

HozzászólásSzerző: andulka » csüt. máj. 15, 2008 6:42 am

Itt a válasz: -:))

 

Amennyiben az adózó nevében képviselője jár el az adóügyek elektronikus intézése során, és a 08T180 számú adatlapot törvényes képviselő, vagy az állami adóhatósághoz már bejelentett érvényes, valamennyi adóügy intézésére feljogosító állandó meghatalmazással rendelkező képviselő nyújtja be, akkor az adózó nevében az új elektronikusan intézhető adóügyekre vonatkozó jogosultságot az adatlapon külön nem kell jelölni, jogosultsága ezekre az ügyekre külön jelölés nélkül is kiterjed.


Kizárólag abban az esetben kell az új elektronikusan intézhető adóügyekre vonatkozó képviseleti jogosultságot külön megjelölni az adatlap erre a célra szolgáló, „az adózótól kapott, az egyes adóügyek elektronikus úton történő intézésére feljogosító állandó meghatalmazás, megbízás bejelentése” elnevezésű blokkjában, ha a képviselő nem törvényes képviselő, vagy nem rendelkezik az állami adóhatósághoz már bejelentett érvényes, valamennyi adóügy intézésére feljogosító állandó meghatalmazással. Abban az esetben tehát, ha a képviselő az adatlapon jelenti be az egyes adóügyek elektronikus intézésére feljogosító állandó meghatalmazását, megbízását, akkor az új elektronikusan intézhető adóügyekre vonatkozó jogosultságukat az adatlap említett, erre a célra szolgáló blokkjában külön jelölni kell.

 

http://www.apeh.hu/adoinfo/art/valtozasok_elektronikus.html

andulka
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:18 am

08T180 kitöltése....

HozzászólásSzerző: szironta » csüt. máj. 15, 2008 8:03 am

A válaszaitok és az APEH tájékoztatása alapján:

Lehet több benyújtásra jogosult személy az egyesületnél. A képviseleti jogot birtokló elnöknek a B/1 és B/3, valamint az E/8 részt, a képviseleti joggal nem rendelkező elnökségi tagoknak a B/2, B/3, E/9 részt kell kitölteni és csatolni a 08VAMO-t (mivel papír alapú ügyintézést is kérünk.)

 

Köszi a segítségeteket!

szironta
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:20 am


Vissza: Elektronikus bevallás

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég