Szia! Mi fuvarozással foglalkozunk már 14 éve, de külföldön még nem sikerült soha névre szóló számlát szerezni. Először kétségbe voltam esve, hogy nem lehet költségnek elszámolni, de aztán rá kellett jönnöm, hogy kint ez a számla. Az autópályadíjnál is elég furcsa lenne, ahol kapus rendszer van névre szóló számlát kérni, jó hosszú kocsisor torlódna össze. Valóban jó, ha valamilyen üzemanyag kártyát be tud szerezni az ember. Csak az a fránya kaukció ne lenne... Érdemes azért végig érdeklődni az üzemanyagkártyás cégeket, hátha meg lehet egyezni velük. Nekünk jelenleg AGIP Routex kártyánk van ( előtte ESSO volt, csak ezt tavaly átvette az AGIP), nagyon praktikus, a külfödi ÁFA visszaigénylés egy francia és egy cseh cégen keresztül történik. A napidíj elszámolására másolok be szöveget, a lényeg benne van. Mi egyébként utólag, mikor megjön a gkvezető, számoljuk ki a napidíjat, 25 Euro/nap.
4. § (1) A kiküldetés (a külszolgálat) tényleges időtartama az indulás és az érkezés tényleges időpontja között eltelt idő. A tényleges időpont megállapítása szempontjából az országhatár átlépését, légi és vízi út esetén az indulás szerinti időpontot egy órával megelőzően, illetőleg az érkezést egy órával követően kell alapul venni azzal, hogy a kiküldetésben töltött teljes (24 órás) napokhoz hozzá kell adni a tört napokon kiküldetésben töltött órák számának 24-gyel való osztásával kiszámított napokat úgy, hogy a fennmaradó tört rész – amennyiben az legalább 8 óra – egész napnak számít. Amennyiben a kiküldetésben töltött idő 24 óránál rövidebb, de a 8 órát eléri, az egy egész napnak számít, kivéve, ha a (2) bekezdés rendelkezése szerinti választható számítási módszer alkalmazási feltételei fennállnak.
(2) Az (1) bekezdés alkalmazása szempontjából, az ugyanazon a naptári napon kezdődő, ismétlődő, 24 óránál rövidebb, egymást követő kiküldetések (külszolgálatok) esetén a tényleges időtartam meghatározására választható az (1) bekezdés szerinti időtartamok egybeszámítása azzal, hogy
a.) légi és vízi út esetén az együttesen számított utak között az érkezés utáni és az újabb indulás előtti egy-egy óra csak akkor vehető figyelembe, ha az érkezés szerinti időpont és az újabb indulás szerinti időpont között legalább két óra eltelik;
b) ha az együttesen számított utak között az érkezés és az újabb indulás között eltelt idő nem több, mint két óra, akkor ez az időtartam is kiküldetésnek (külszolgálatnak) minősül;
Bocsi mennem kell felébredt a fiam,ha még eszembe jut valami írom! Jó éjt! Margó