Szia!
A kérdésedben felsoroltakon túlmenően például ez is megjelent az APEH honlapján:
Tekintettel arra, hogy 2008. január 1. napjától a számlázó szoftvernek nem az általános forgalmi adóról szóló 1992. évi törvénynek, hanem a 2007-es áfatörvény előírásainak kell megfelelnie, ezért az adóhatóság álláspontja szerint a szoftverfejlesztő cégnek új nyilatkozatot kell a gazdasági társaságok rendelkezésére bocsátania.
Nem volt világos az sem, hogy a volt sztornó és helyesbítő számlákon elegendő-e, ha az eddigi gyakorlathoz hasonlóan az szerepel, hogy számlával egy tekintet alá eső okirat, vagy emellett, fel kell még tüntetni az új elnevezéseket is? (Sztornó = Érvénytelenítés 78. § (1) a), Helyesbítés = Módosítás 78. § (1) b))
Az APEH szerint az áfatörvény a számla, illetve helyesbítő elnevezésére nem, csak a kötelező tartalmi elemire tartalmaz előírásokat, ezért annak elnevezése irreleváns. Az úgynevezett helyesbítő, sztornírozó számlának az alapvető célja, hogy a megváltozott gazdasági eseményt megfelelően dokumentálja illetve, hogy a változást, módosítást megfelelően tükrözze. Az új törvényi kommentár szerint a sztornírozás "0"-ra helyesbítés, ezért akár a helyesbítő számla elnevezés is helytálló lehet, de az adóhatóság ismételten hangsúlyozta, hogy nem az okirat elnevezése, hanem annak tartalma tükrözi az eredeti ügyletben (és az azt alátámasztó számlában) bekövetkezett változást.
Azt gondolom, hogy az un. "alapelvárásokon" -általad felsoroltak + még valóban jónéhány jogszabályban ( 24/1995. (XI. 22.) PM rendelet és módosításai) rögített előíráson túlmenően, fontos, hogy a számlázóprogram megfeleljen a megrendelő, használó igényeinek is.
Üdv: P.Zsuzsa