Úgy van, ahogy validitas írja. A Cégbíróság az általa nyilvántartott adatokat továbbítja azonnal az Apehnak.
A céges változásbejelentő a 07202T. Azért érdemes végiglapoznod, hogy miket kell ezen bejelenteni, hogy hátha van olyasmi, amit a Cb. nem jelentett be, pl. áfakör, főtevékenységen kívüli tevékenységek. Üdv, VA.
Szia !
3.29-én jelent meg az APEH honlapon az adóhatósághoz történő bejelentkezés alapvető szabályai, elég komoly szankciókat helyez kilátásba, amennyiben valamit elmulaszt a páciens. Érdemes áttanulmányozni.
Szerintem is a 07202T szolgál a változásbejelentésére, mint ahogy Anikó írta.
Üdv.
Persze, hogy a 07202T szolgál a változásbejelentésre, de a székhelyet - amiről a kérdés szólt - a Cégbíróság jelenti az APEH-nak. Az Art-ban (Adózás rendjéről szóló tv.) van leírva, hogy mi az, amit az adózónak kell jelentenie, és mit továbbít a Cégbíróság,v agy ev. esetében az önkorm.
Böbe
Most kapcsolódok be, mert most merült fel egy olyan kérdésem, amire eddig nem is gondoltam, hogy nem egyértelmű: a cégem 05.30-i taggyűlési jegyzőkönyvben döntött a székhely módosításáról és 09.27-én jegyezték be. Én úgy gondoltam, hogy az önkormányzathoz 09.27-vel jelentkezünk be és innen indul az iparűzési adókötelezettség. A napokban viszont megkaptam a APEH értesítőjét, miszerint a cég székhelye és az adószáma 05.30-i hatállyal változott meg. Most akkor???
Ha valaki tud pontosat, azt megköszönném!
Üdv: Sziszkó
És még annyit szeretnék a fentiekhez hozzátenni - kicsit ugyan megkésve, de talán nem haszontalanul, hogy a székhely vátlozás miatt ugyan tényleg nem kell a 07202T-t beadni, viszont a levelezési cím áltozása, iratőrzési hely változása miatt viszont igen, amennyiben ez szükséges.
Sziszkó
Kedves Zsazsa!
Pont ebben a témában kutakodtam a neten, mikor rátaláltam leveledre. Levelezési cím változása kapcsán kerestem nyomtatványt, amit be tudok adni, de nem találtam. Meg tudod mondani, hogy ez le van írva valamilyen "hivatalos" helyen is? Bár az érdekelne, hogy akkor a levelet adott esetben egyszerűen elküldik a székhely címére? És ha eseteg otthon vagy jobban a változásbejelentőkben: a képviselő ill. a tulajdonos címváltozását be kell jelenteni? Én azt gondoltam, hogy nem, hiszen már össze van kötve a rendszer és a magánszemély adatváltozása látszik a cégnél is, de most néztem a 08T201 8.pótlapját, ahol úgy tűnik, van helye a képviselő címének is....mellesleg a B02-es lapnál, vagyis max. 2 főig nincs....vagy rosszul értelemezem. Köszi előre is, ha van ehhez infód!
Üdv,Lia
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 67 vendég