Szia Grelex!
Először is azzal kezdeném, hogy főállás mellett bele se kezdjél egy ilyen üzletbe, ha csak nem csődbe szeretnél menni. Ugyanis ezt főállás mellett nem lehet csinálni. Az, hogy oda tegyél egy embert szerintem rossz ötlet. Kivéve, talán, ha egy 100%-ig megbizható családtagod az illető.
Egy ilyen üzlet rengeteg munkával, odafigyeléssel párosul, ha jól akarod csinálni. Hajnalban kell kellni, nagy hangsúlyt kell fektetni a megfelelő friss, szép áru beszerzésére, hiszen ez a siker egyik záloga.
Rengeteg előírás van, amit be kell tartani, már csak uniós tagságunk miatt is. Teljesség igénye nélkül: - kézmosó az üzletben, - 3 fázisú mosogató, -HACCP terv, - rágcsálóírtási szerződés, kosármosó, - dohányzási szabályzat, személtszállítási szerződés, - pénztárgép, nem utolsó sorban kell egy könyvelő is.
Kell egy olyan autó is, amivel szállítani tudsz.
Természetesen nem akarlak lebeszélni, mert aki mer az nyer. De azt javasolnám, - nem tudom mennyi időd van a döntésre - mivel hitelt szeretnél felvenni, hogy nagyon alaposan járd körbe a dolgot. Önkormányzat, Ántsz,.stb. Ha valóban bevezetett az üzlet, jó a forgalma, az kiindulásnak nem rossz, de mindent el lehet rontani, ha nem figyel az ember. Mivel még soha nem foglalkoztál hasonlóval, ha lehetőséged van rá tölts el pár napot az üzletben, hogy felmérd mégis tudnád -e csinálni.
Üzleti tervet kell készíteni. Ez lehet, hogy most nem jól hangzik, nem divat ez nálunk, de az én véleményem az, hogy ha valaki bele akar kezdeni valamibe ez elengedhetetlen.
Fel kell mérni, mennyi költséggel, befektetéssel fog járni ez az egész, és mikor fog megtérülni. Ha nem teszed nagyot kockáztatsz, mivel az állásodat fel kell adnod, és hitelt is a "nyakadba" veszel. Tudni kell mennyi az induló tőke, árukészlet-feltöltés mennyi lesz, engedélyek beszerzése, könyvelői díj, valamint a járulékokat adókat, magad után, vagy ha lesz még egy alkalmazott, akkor azután is ki kell tudni termelni.
Üdv.: Szilvi