Sziasztok!
Előleggel kapcsolatban lenne kérdésem. Eddigi gyakorlat szerint:
1. lépés: előlegbekérő levél
2. lépés: előlegszámla (előlegbekérő alapján kifizetett összegről, bankszámlára érkezés dátumával)
3. lépés: Teljesítéskor végszámla kiállítása (teljes összeg - előleg)
Nálunk ez a gyakorlat az adott és a kapott előleg esetén is.
De kezdek elbizonytalanodni, van egy cég aki ezt nem akarja megérteni. Előleget kértek (teljes összegről), küldtek papírt, amit nem minősítenék. Visszaküldtem, és kértem, hogy az általam bevett szokás szerint papírozzák le az előleget. Ebből adódóan küldtek előlegbekérő levelet, de miután elutaltuk az összeget, az előlegszámla nem jött meg. A teljesítés megtörtént. Adtak egy számlát, amin az előleg sehol, csak egy megjegyzés, hogy pénzügyileg teljesítve: 2011.08.03-an.
Ez így jó lehet?
Azért is kérdezem, mert sajnos az a tapasztalatom, hogy azok a cégek akik előleget kérnek, általában nincsenek tisztába, hogy hogyan is kellene lepapírozni.
Vagy csak én vagyok túlságosan szőrszál hasogató, és túl bonyolultan csinálom? De tudomásom szerint a jogszbályok szerint is az álatlam követett 3 lépés szerint kell kiállítani a dokumentumokat.
Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv. Brigi