Adófórum

Adózási és számviteli információk

Cégalapításkor beadandók

Elektronikus bevallás

Cégalapításkor beadandók

HozzászólásSzerző: Palino » csüt. jan. 01, 1970 1:00 am

Sziasztok

Kft alapítással és az Apeh stb. felé beadandó papírokkal küszködök. Már összegyűjtöttem ki felé mit kell leadni az elején, de szeretném tudni nem hagytam-e ki valamit.

Szóval cégalapítás után bejelentem az alkalmazottakat 10T1041, a foglalkoztatás napja után lehet-e vagy addig a napig meg kell tennem?

10T180 az elektronikus ügyintézéshez, 10T201T a változásbejelentő, aztán 10UK30 a telefonos ügyintézéshez, és KSH Alapinfok gazdasági szervezetekről.

Hagytam ki valamit? Apeh felé egyéb? Helyi önkormányzathoz esetleg?

Ha jól sakkoztam jobban járok ha az első hónapban az Apehhoz leadandókat személyesen beviszem mert az elektronikus ügyintézéshez való jogot nem tudom milyen gyorsan adják meg, vagy ha bemegyek azonnal megvan?

Köszönöm a segítséget.

Palino
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:25 am

Cégalapításkor beadandók

HozzászólásSzerző: gyorkosolga » kedd jún. 29, 2010 9:39 am

Szia Palino!

Másodszor is nekifutok a válasznak. Az első elszállt. Talán most sikerül.

A 10T1041-en az alkalmazottakat az munkaviszony kezdete előtti napon kell bejelenteni.

A 10T180-as bejelentést első alkalommal papír alapon aláírva kell beadni és mellékelni kell az aláírási címpéldányt.

Az önkormányzathoz be kell jelenteni a kft. Nálunk az egészségbiztosítási pénztárhoz is papaír alapon, de ez nem mindenhol van így.

Ha környezetvédelmi termékdíj fizetésére lesz kötelezetta kft akkor a VPOP-hoz is be kell jelenteni.

Üdv. Olga

gyorkosolga
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:12 am

Cégalapításkor beadandók

HozzászólásSzerző: Palino » kedd jún. 29, 2010 9:50 am

Szia

Köszönöm. De ahhoz hogy bejelentsem a munkavállalókat be kell jelentenem előtte a céget, nem? A T201T-nek hiába 15 nap a határideje ha a cég alakulása utáni 2. napon a foglalkoztatottakat már be kell jelenteni.

Palino
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:25 am

Cégalapításkor beadandók

HozzászólásSzerző: gyorkosolga » kedd jún. 29, 2010 10:09 am

Szia!

Ebben az esetben papír alapon kell bejelenteni az alkalmazottakat.

A 1008-on havonta kell bevallást leadni az alkalmazottakról, de csak elektronikusan lehet.

A kft. negyedéves áfa bevalló lesz azaz a 1065-öt negyedévente kell beadni.

A 1001-en pedig a szakképzési hozzájárulást 2010.július 20-ig amennyiben már június hóban vagy azt megelőzően voltak alkalmazottak, és negyedévente pedig a cégautó adót kell bevallani ha kötelezett a kft. Ha nincs kötelezettsége akkor lehet nyilatkozni az NY-en, hogy a megalakulás napjától 2010.12.31-ig nem lesz bevallási kötelezettsége.

Ezt a válszt is másodszor küldöm, mert az első elszállt.

Üdv. Olga

gyorkosolga
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:12 am


Vissza: Elektronikus bevallás

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég

cron