Kedves Fórumozók,
Az alábbi gazdasági esemény helyes számviteli-adózási megítélésében kérem segítségeteket:
Egy vállalkozás kifizeti a munkavállalójának a munkavállaló saját személygépkocsijával kapcsolatban felmerült parkolási díjat, amiről egyébként a vállalkozás nevére kiállított bizonylat is rendelkezésre áll. A vállalkozás tulajdonában nincs gépjármű. A parkolás a vállalkozás közelében történik, tehát nem kiküldetés során merül fel, kiküldetési rendelvény nem készül, útnyilvántartás nem készül.
A következő kérdések merültek fel bennem:
- ez a vállalkozás érdekében felmerült költség?
- ha nem, akkor hogyan lehetne úgy dokumentálni, hogy az legyen?
- Rendkívüli ráfordítás, mint véglegesen átadott pénzeszköz? Pénztárból kifizették az adott munkavállalónak miután leadta a vállalkozás nevére kiállított bizonylatot...
- Igénybevett szolgáltatás, mint saját gépjármű hivatali célú használatával kapcsolatban felmerült költség? Itt a hivatali célú használattal van gond…
- Bér jellegű juttatás? Ekkor a kifizetett összeget fel kellene bruttósítani és a bérszámfejtésben figyelembe venni, így végül bérköltség lesz?
- mivel személygépkocsival kapcsolatban költség (ráfordítás) elszámolása történik, felmerül a cégautóadó fizetési kötelezettség? Ha van cégautóadófizetési kötelezettség, akkor kinek kell azt megfizetnie? A Gépjárműadó 17/C.§ melyik bekezdése vonatkozik ide?
Korábban a „Saját SZGK cégautóadó” kérdésben ezzel a témával kapcsolatban már volt egy részletesebb kifejtés, de nem vagyok biztos a megoldásában. Konkrét jogszabályi hivatkozásokkal érdekelne a megoldás.
Segítségeteket előre is köszönöm.