Szia!
Nézd át az alvállalkozói szerződést, elméletileg abban benne kell lennie, hogy ki milyen költséget visel és hogyan. Alapesetben szerintem nem kellene az üzemanyagköltséget számlázgatni, jövedékis termék, nehogy baj legyen belőle.
HA a szerződésben lekötik, hogy a fuvardíj km-ként ennyi, de a üzemanyagköltség a fővállalkozót terheli, oly módon, hogy az alvállalkozó jogosult használni a fővállalkozó tankolási kártyáját, X Ft kerettel, km-ként Y liter elismert üzemanyag költség felhasználásával, akkor nem kell továbbszámlázni, ő csökkentett fuvardíjról állít ki számlát, amit te közvetített szolgáltatásként, az üzemanyagot pedig anyagköltségként elszámolod. A gond ott kezdődik, hogy modjuk ha többet tankol, mint amit szerződésben lekötöttetek,szerintem akkor sem élhetsz továbbszámlázási jogoddal, megint jövedékis, engedély kell hozzá stb. Erre ki kell találni valamilyen költségtérítési szabályzatot, hogy milyen módon téríti meg ezeket a költségeket. Pl a következő megrendeléskor csökkentett keretet vehet igénybe, ezt pedig azt hiszem a kártyán lehet szabályozni.
Vagy másik megoldás is, az, hogy a tankolási cég az alvállalkozónak állítja ki a számlát, ő ezt (fuvardíj) előlegként felétek kiszámlázza, így neki nem kell meghitelezni az üzemanyag költséget, amikor a teljes fuvarról kiállítja a számlát, az előleget jóváírja.
Én így csinálnám!
ÜDV Andi