Szia Ervin!
A következőt kell végiggondolni: (és én itt érzem egy kicsit "aljasnak" a rendszert) saját költségre kérsz (mert ahogy érzékelem a munkáltatód ettől elzárkózik) részletes számlát, a hívásokat egyenként adminisztrálod kit, miért milyen ügyben hívtál, vagy nem kérsz részletes számlát hanem ismerve a percdijakat Te magad számolod ki és támasztod alá a számla végösszegét hozzáírva a kit, miért, milyen ügyben információt minimum.
Nos ha ezt olcsóbbra jön ki, mint amit ki szeretnének számlázni Neked, akkor megérni - én elgondolkodnék rajta még akkor is, ha értem miről beszélsz. Talán kivédhető vagy tárgyalási alap lehetne ha munkaidő végén leadod a telefont. (Kivéve ha 24 órában szeretnének elérni, mert akkor nyilván nem mennek bele) Nem hagyható figyelmen kívül az sem, hogy a "be nem vállalás" miatt esetleg elveszíted a munkádat - azért ez ma nem elhanyagolható szempont -sajnos.
és hogy világosabban lásd a kérdést:
140. Számviteli Levelek / 2006. november 9.
2851. Cégtelefon elszámolása
Kérdés: Amennyiben a gazdasági társaság részletes számlával igazolja, hogy kizárólag üzleti beszélgetést folytatnak mind a hálózati telefonról, mind a cég tulajdonában lévő mobiltelefonokról, abban az esetben a telefonköltség 70 százalékának áfája levonható, a további 30 százalék költség áfa-visszaigénylés nélkül leírható?
Az Áfa-tv. nem vélelmezi a magánhasználatot, még a telefonszolgáltatás igénybevétele esetében sem. Így, amennyiben a hivatkozott törvényi előírás szerinti és mértékű továbbértékesítés, közvetített szolgáltatáskénti továbbszámlázás nem valósul meg, a társaság hálózati, illetve mobiltelefonjai számláiban előzetesen felszámított áfa 30 százaléka nem vonható le. A le nem vonható áfát is telefonköltségként kell a telefonszolgáltatás díjával elszámolni.
P.Zsuzsa