Bevételi nyilvántartást vezető főfoglalkozású egyéni vállalkozó 2012-től EVÁ-ról átalányadózásra vált és alanyi ÁFA-mentességet választ.
Számláit eddig őhelyette (megállapodás alapján) a vevő cég állította ki ÁFÁ-san.
2012-től azonban ezek a számlák már ÁFÁ-t nem tartalmazhatnak. Mi a teendő ha januárban a számlát kiállító cég véletlenül még ÁFÁ-s számlát ad ki és a vállalkozó bankszámlájára is az ÁFÁ-s összeg kerül?
1. A hibás számlát kiadó céget (a régi számla visszavonása/stornírozása mellett) új, ÁFA-mentes számla kiadására felkérni, illetve a tévesen átutalt összegből az ÁFA részt visszautalni;
2. Az ÁFA részt átutalni a NAV ÁFA-beszedési számlájára.
3. Egyéb ötlet(ek).
A válaszokat előre is nagyon köszönöm.