Szeretném kérdezni, hogy EU-ba /Románia, Szlovákia/ megrendelőlapon megrendelt terméket postán, levélben küldenék, mint egyéni vállalkozó, nem magánszemélyeknek, hanem intézményeknek (iskolák, művelődési házak). A termékismertetőt és megrendelőlapot szintén postán juttatom el a tranzakció előtt. Jól gondolom-e /jól néztem-e utána a szabályoknak/:
- Termék eladáshoz nem kell nekem EU-s adószám, mert az csak szolgáltatáshoz kell.
- Vámot a vevő nem fizet.
- A számlát magyarul és forintban tölthetem ki.
- A vevő átutalással utal a számlaszámomra euróban annyit, amennyi az adott fizetési pillanatban az euró-forint átváltásból adódik. (Ez persze a számlámra nyilván Ft-ban érkezik meg)
- Ha nem vagyok áfa-körben /mentesség miatt/ ÁFÁT nem számolok fel a számlában.
Eddig rendben? Vagy valamit rosszul gondolok?
Ezután még a kérdéseim:
* Úgy értelmeztem, hogy ha a vevőnek van EU-s adószáma, akkor nem is kell ÁFÁ-val foglalkoznom, de ha nincs neki, akkor mégiscsak ÁFÁ-s számlát kell kiállítanom, ha nem vagyok az ÁFA-körben akkor is. Vagy nem így van?
* A külfoldre (EU-ba) eladott termékeket és/vagy az abból befolyt összeget külön is még kell jelenteni az APEH-nak?
Köszönettel: Mzs