Olgához kapcsolódva: nem csak a vevő tévedett - bár észrevehette volna a régi típusú számlát és be sem fogadhatta volna, de a kibocsátónál számviteli fegyelem megsértése is történt, tudniillik a régi típusú számlákat a forgalomból ki kellett vonni és le kellett selejtezni annó. Ebből a mozzanatból az is látszik, hogy ez nem történt meg.
A másik gond pedig a számlabefogadó kellemetlen helyzete: ha ÁFÁ-t vont, a bizonylat nem volt arra alkalmas. Egy kapcsolódó ellenőrzés könnyen összejöhet. A legegyszerűbb és leggyorsabb megoldás a helyesbítés (nem stornírozás - mert a számlázás mögött valós gazdasági esemény van) és az új számlán hivatkozni kellene a régi számára ill. a helytelen számlakiállításra.
Olga javaslata is járható út - bár véleményem szerint nem igazán szabályos - akkor sem ha a gyakorlatban gyakran ez a megoldás.
Pzsuzsa