Sziasztok!
A pénztárgép használata bennünket is érint, úgyhogy mi még anno 2008-ban végigjártuk ezt a témát.
APEH tájékoztatás szerint ( Nyugat-Dunántúl ) készpénzes fizetéstén, mivel mindig számlát állítunk ki, nem kell a pénztárgépet használni. Áfa törv. 166§ ( 2 ).
Az áfa törvény előírásai alapján nem adóalany vevő részére történő értékesítéstén nem az eladó, hanem a vevő döntésétől függ a bizonylat formája, mivel csak a vevő kérése esetén kötelező a számla.
A törvényi előírásoknak megfelelően a számlán a vevő nevének és címének mindenképpen szerepelnie kell. Amennyiben a vevő nem hajlandó a nevét, címét megadni, részére számlát az eladó nem tud kibocsátani. Ebben az esetben a cég nem mentesül az Áfa törv. 166§(2) alapján a pénztárgép használata alól, nyugtaadásra kötelezett, melynek során az Áfa törv. 178.§(1) bekezdéseben meghatározottaknak is teljesülniük kell.
Vagyis, ha van olyan vevőnk ( de nincs, mivel a számla biztosítja a garanciát, cserét ) aki nem hajlandó elárulni a nevét, nyugtát adunk, tehát ebben az esetben használjuk a pénztárgépet. Ilyankor a kp-s számlák és a szalag és könyvelésre kerülne.
Várom a további hozzászólást, remélem tisztázzuk ezt a kérdést.
Judit