Szia!
Ha a tevékenység üzlethelyiségben folyik, ahol a pénztárgép használata kötelező, akkor igen, be kell ütni a pénztárgépbe, és a nyugta megy a számla tőpéldánya mellé.
Ha eladod az eszközt, az eladásig számolsz bérleti dijat, az eladás időpontjára pedig a tárgyi eszköz eladási árát kell kiszámlázni, ez egyéb bevétel, mellyel szemben kivezeted a tárgyi eszköz nettó értékét.
Az écs-t is az eladás időpontjáig számolod el.
Márti
Szia!
Van nálunk egy hasonló profilu vállalkozás. Nála úgy oldottuk meg, hogy a vállalkozás indításakor vásárolt eszközöket a tárgyi eszközök között aktiváltuk, leírását úgy meghatározva, amilyen időszakra elvileg bérbe kívánja adni (pl 2 év, 50%), maradványértéket is ennek megfelelően kalkuláltuk. A kisértékűeket egyösszegben elírtuk az aktiváláskor. Az eszközök üzemeltetésével, javításával kapcsolatos minden kiadást pedig költségként számoljuk el. Ha egy bérlő meg kívánja vásárolni a bérelt eszközt, akkor "sima" tárgyi eszköz értékesítésként könyveljük, azaz a kiadott számla szerinti nettó értéket (áfa nélküli számlaérték) az egyéb bevételek között szerepeltetjük. Az eszközt ki kell vezetni a tárgyi eszközök közül úgy, hogy az értékesítésig elszámoljuk az értékcsökkenést, madj az egyéb ráfordításokkal szemben kivezetjük a befektetett eszközök közül. (a ráfordítások között a nettó érték jelenik meg) Egyéni vállalkozónál is a nettó értéket veheted figyelembe ráfordításként az eredmény meghatározásakor.
A bevételt pénztárgépbe üti, mert anno amikor nyitott, a "hatóság" azt a tájékoztatást adta, hogy telephelyhez kötött a tevékenysége, kell a pénztárgép! (külön gyűjtőt használ a bérbeadásnak, és külön az egyéb értékesítésnek)
Üdv: Viki
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 41 vendég