Sziasztok
Azt szeretném megkérdezni, hogy kezdő egyéni vállalkozónak milyen bejelentési kötelezettségei vannak miután megkapta az adószámot. (áfás, és heti 36 órát meghaladó munkaviszonnyal rendelkezik)
Köszönöm
Ancsi
Sziasztok
Azt szeretném megkérdezni, hogy kezdő egyéni vállalkozónak milyen bejelentési kötelezettségei vannak miután megkapta az adószámot. (áfás, és heti 36 órát meghaladó munkaviszonnyal rendelkezik)
Köszönöm
Ancsi
Sziasztok!
Ma meglepődve tapasztaltam, hogy egy nemrég "alakult" egyéni vállalkozó, anélkül, hogy beküldtük volna a 10T180-asát, már adószámostul fent van az ebeven, lekérdezhető a folyószámlája, stb.
Azt nem tudja-e valaki véletlenül, hogy a 101E-es biztosan kell? Úgy tűnik az apeh enélkül is mindent tud a vállalkozóról.
A többi nyomtatvánnyal teljesen egyetértek.
Andi
Andi, saját ügyfélkapuja kell legyen, ha az idén alakult, mert máshogy nem tudott volna megalakulni. Arra meg minek küldenél 180-ast? Az csak akkor kell, ha Te meghatalmazottként a Te ügyfélkapudon akarod látni őt.
Igaz, hogy az okmányiroda átadja az adatokat az apeh-nak, de tudomásom szerint ettől függetlenül kell a 101E. Már csak az egyszerűsödés jegyében is. :-(
Én most indítottam egy ev.-t és a 180-ast mindenféleképpen be kell küldeni, papíralapon 1 példányban, mert első alkalommal csak így lehet, attól függetlenül, hogy az első perctől kezdve működök az ügyfélkapuja. Ezt két APEH irodán és a kék számon is megerősítették.
180 szerintem is kell mindenképpen, mert az ügyfélkapu igazából a magánszemélyhez kötődik.
És ahhoz, hogy a vállalkozását (még ha egyéni vállalkozás is) is hozzákapcsolják - ehhez kérik nálunk is a 180-ast. Annyi van még, hogy ha saját ügyfélkapu alatt megy, akkor küldheti elektronikusan is már az elsőt is, nem kell papírozni. Papír csak akkor, ha könyvelő regeli maga alá.
(Lehet, hogy ez is megyénként változó???)
Zsuzsa
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 66 vendég