Köszönöm a válaszokat !
Az Adó 2009/3 számából ugyanezt a választ értelmezem, mert kutatni kezdtem. Nem kap új számlát, csak hiteles másolatot ! Lehet, hogy akkor lekönyvelte, de elfelejtette kifizetni....
Most mérleg időszakban több megerősítés kell nekem, mert ez egy nehéz szakma.
Bemásolom a cikk egy részletét:
6. Az elveszett számlák pótlása
Előfordulhat, hogy az adóalany kibocsátott vagy befogadott számlái valamely ok miatt elvesznek vagy megsemmisülnek. Ilyen esetben kérdéses, hogy az eltűnt, megsemmisült bizonylat hogyan pótolható, illetve pótolható-e egyáltalán.
Az elveszett, megsemmisült bizonylatot, okiratot pótlólag, másodlagosan elő lehet állítani, és amennyiben ezen bizonylatok megfelelően hitelesítésre kerülnek, akkor azokat az adózást alátámasztó dokumentumként el kell fogadni az ellenkező bizonyításáig. Az okirati bizonyításról, illetve az elveszett, pótolt okiratok pótlásáról, a polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény 190-197. §-ai rendelkeznek. A hivatkozott jogszabály 196. § (2) bekezdése szerint a gazdálkodó szervezet által kiállított okiratról készült felvétel, továbbá bármilyen adathordozó útján készített okirat teljes bizonyító erővel bizonyítja, hogy tartalma megegyezik az eredeti okiratáéval, feltéve, hogy a gazdálkodó szervezet, amely a felvételt készítette vagy az okiratot kiállította, illetve őrzi, a felvétel vagy az okirat azonosságát szabályszerűen igazolta.
A hivatalos álláspont szerint szabályszerű igazoláson a gazdálkodó szervezet bizonylati rendjében szabályozott módon történő hitelesítési, aláírási rendnek megfelelő módon és személyek által történő aláírás, esetlegesen bélyegzőlenyomat alkalmazását kell érteni. A másolatnak tartalmaznia kell azt a megjegyzést is, mely szerint a másolt okirat az eredetivel mindenben megegyezik, hiszen ez a megjegyzés különbözteti meg az egyszerű aláírást a hitelesítéstől.
Üdv: K.Judit