Adófórum

Adózási és számviteli információk

Mi a teendőm, ha munkavállalót alkalmazom?

Számvitel

Mi a teendőm, ha munkavállalót alkalmazom?

HozzászólásSzerző: david73 » csüt. jan. 01, 1970 1:00 am

Másodállásos egyéni vállalkozó vagyok. Májustól egy fő (napi 8 órás) alkalmazottat szeretnék felvenni. Kérlek benneteket, hogy segítsetek a következőkben:

- Milyen jelentési kötelezettségem van az APEH felé, és milyen rendszerességgel?

- Pénztárkönyvet vezetek. Hogyan kell lekönyvelnem a bért és a járulékait?

Előre is köszönöm,

D.Zsolt

david73
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:23 am

Mi a teendőm, ha munkavállalót alkalmazom?

HozzászólásSzerző: kaloczy » szer. ápr. 28, 2010 6:54 am

Szia!

-  Belépés előtt bejelentei a 10T1041-en.

-  Üzemorvosi szerződést kötni, ezt jelenteni a helyi Munkaügyi Főfelügyelet felé, és a dolgozót elzavarni az üzemorvoshoz, szintén még belépés előtt.

- havonta a 1008-at küldeni a béréről, hót követő hó 12-ig, és fizetni is eddig kell

- félévente a szakképzési hozzájárulást vallani és fizetni

Pénztárkönyvben bruttó bért könyveled kiadásnak, meg a járulékait. (Járulékokat akkor, amikor befizeted.)

A dolgozótól levont szja-t és járulékokat a bérfizetéskor beírod adóalapba nem beszámító bevételnek, és amikor átutalod az APEH felé, akkor könyveled a ráfordításnak nem számító kiadások közé.

Hirtelenjében ennyi jut eszembe.

Zsuzsa

kaloczy
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:13 am

Mi a teendőm, ha munkavállalót alkalmazom?

HozzászólásSzerző: gyorkosolga » szer. ápr. 28, 2010 6:57 am

.

gyorkosolga
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:12 am

Mi a teendőm, ha munkavállalót alkalmazom?

HozzászólásSzerző: david73 » szer. ápr. 28, 2010 7:30 am

Köszönöm!

david73
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:23 am

Mi a teendőm, ha munkavállalót alkalmazom?

HozzászólásSzerző: mazsi5 » szer. ápr. 28, 2010 7:32 am

Szia Zsolt!  Nem akarom a hozzáértésedet megkérdőjelezni.., de ha munkavállalót akarsz foglalkoztatni, akkor mindenképpen célszerű lenne könyvelőt keresni, aki vállalja a bér-munkaügyet és nyilván a bevallások elkészítését, stb. felelősséggel.

Munkavállaló alkalmazása esetén a Munkavédelmi tv. előírásaira, az Mtv. azon előírására: hogy jelenléti ívet/munkaidő nyilvántartást vezetni, a munkaszerződés szerinti személyi alapbér nem lehet kevesebb, mint a minimálbér, vagy ha vonatkozik, akkor a garantált bérminimum (szakképzettséget igénylő munka).

A bér járulékok könyvelése, ha pld-ul nem pont annyit utalsz havonta (APEH), amennyit kell, akkor a pénztárkönyvbe való bevezetése már nem is olyan egyszerű,...  ráadásul a 1008-as szerinti kötelezettséget eFt-ban kell teljesíteni.. 

Én is azt szoktam mondani azon ismerős munkaviszony melletti egyéni vállalkozóknak, akik nem ÁFÁ-sok, nem vesznek ki vállalkozói kivétet évközben, nincs foglalkoztatott,  hogy akár elmagyarázás alapján a pénztárkönyvet évközben ők is tudják vezetni, negyedévente a bevétel-költség után a 19% sZJA-t ők is ki tudják számolni, amit be kell fizetni, év elején beadják az NY nullás bevallásokat helyettesítő nyilatkozatot az esetleges évközi bevallási kötelezettségre.. és akár elég egy olyan kapcsolat, hogy éves dolgokat valakivel év vége felé átnézetni, konzultálni, hogy legyen-e és mennyi vállalkozói kivét még decemberben, vagy valami és a bevallást elkészítteti amikorra azt kell.... stb.   De ha az ilyen  vállalkozónak foglalkoztatottja is van, akkor mindenképpen azt tanácsolom, hogy könyveléssel-adózással,bér-munkaüggyel foglalkozó hozzáértőt bízzon meg. És nem sorolnám fel, hogy mi minden okán..

Üdv.

 

mazsi5
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:20 am


Vissza: Számvitel

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég

cron