Szia Zsolt! Nem akarom a hozzáértésedet megkérdőjelezni.., de ha munkavállalót akarsz foglalkoztatni, akkor mindenképpen célszerű lenne könyvelőt keresni, aki vállalja a bér-munkaügyet és nyilván a bevallások elkészítését, stb. felelősséggel.
Munkavállaló alkalmazása esetén a Munkavédelmi tv. előírásaira, az Mtv. azon előírására: hogy jelenléti ívet/munkaidő nyilvántartást vezetni, a munkaszerződés szerinti személyi alapbér nem lehet kevesebb, mint a minimálbér, vagy ha vonatkozik, akkor a garantált bérminimum (szakképzettséget igénylő munka).
A bér járulékok könyvelése, ha pld-ul nem pont annyit utalsz havonta (APEH), amennyit kell, akkor a pénztárkönyvbe való bevezetése már nem is olyan egyszerű,... ráadásul a 1008-as szerinti kötelezettséget eFt-ban kell teljesíteni..
Én is azt szoktam mondani azon ismerős munkaviszony melletti egyéni vállalkozóknak, akik nem ÁFÁ-sok, nem vesznek ki vállalkozói kivétet évközben, nincs foglalkoztatott, hogy akár elmagyarázás alapján a pénztárkönyvet évközben ők is tudják vezetni, negyedévente a bevétel-költség után a 19% sZJA-t ők is ki tudják számolni, amit be kell fizetni, év elején beadják az NY nullás bevallásokat helyettesítő nyilatkozatot az esetleges évközi bevallási kötelezettségre.. és akár elég egy olyan kapcsolat, hogy éves dolgokat valakivel év vége felé átnézetni, konzultálni, hogy legyen-e és mennyi vállalkozói kivét még decemberben, vagy valami és a bevallást elkészítteti amikorra azt kell.... stb. De ha az ilyen vállalkozónak foglalkoztatottja is van, akkor mindenképpen azt tanácsolom, hogy könyveléssel-adózással,bér-munkaüggyel foglalkozó hozzáértőt bízzon meg. És nem sorolnám fel, hogy mi minden okán..
Üdv.