Adófórum

Adózási és számviteli információk

Vodafone számlázás - helyesbítés

Számlázás

Vodafone számlázás - helyesbítés

HozzászólásSzerző: aniko.varga2006 » csüt. jan. 01, 1970 1:00 am

El vagyok keseredve. Négy hónapja meccselek a Vodafone-nal. Amikor július 1-jével változott az áfa, egyes szolgáltatások esetén (mobilparkolás) az áfa teljesítési időpontja valahogy nem lett megfelelően megállapítva. A számlát "helyesbítették" - de ez mindössze annyit jelentett, hogy az egyenlegértesítő oldalon megjelentek plusz és mínusz összegek, több hónapon keresztül. Telefon, e-mail után, sokadik megbeszélésre sikerült tőlük kapni számlát, ez már november végén érkezett meg. Most könyvelném. Az egy dolog, hogy semmi nem derül ki belőle, hogy miért lett plusz, miért mínusz, miért pont annyi az áfa alapja. Emellett még számszaki hibás is az egyik helyesbítő számla (4424 Ft || 25 % áfa náluk 5309 bruttó...), miután mindkét számlán ugyanazt a 4424 Ft alapot sztornózták, egyszer 20, egyszer 25% áfával. De aztán megjelenik rajta 8398 Ft mint fizetendő tétel, de semmi magyarázat, hogy ez miből... Mint említettem, csupán az áfa-változásra hivatkoztak...

Csak az egyik korrigált számláhz kaptam meg a helyesbítést, pedig még két hónapig jelentek meg ilyen tételek az egyenlegértesítőben. Egyszer azt találta mondani az ügyintéző, hogy "nem érdemes bosszankodni rajta, hiszen csak néhány forint az eltérés". Valóban, 434 Ft-on meccselünk, nem tétel, de könyvelésben ugyebár nemcsak én, de a Vodafone is pontos összegeket kell hogy szerepeltessen. Teljesen tanácstalan vagyok, már voltam olyan ponton, hogy kidobom a helyesbítő számlákat, de akkor meg az átutalásokkal nem stimmelek.  

Annyira bosszant, hogy az ő tévedésük miatt, ami 434 forint, én többszáz forintot fogok ellevelezgetni vagy órákat sorbanállhatok az ügyfélszolgálaton... Mit tennétek?

aniko.varga2006
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:13 am

Vodafone számlázás - helyesbítés

HozzászólásSzerző: tevike » szomb. jan. 16, 2010 8:00 pm

Van egy olyan számviteli alapelv, hogy csak azt a számot szabad kiszámolni, amely eredménye több, mint a ráfordított munka. Mivel már hónapok óta levelezgetsz, telefonálgatsz, bőven alkalmazhatod ezt a számviteli alapelvet 434 Ft-ért.

Egyébként, a multi azt csinál, amit akart  (főleg a telefon társaságok). Annyi adat van náluk, hogy nagyon kis a valószínűsége, hogy pont ezt a 434 Ft-ot szúrják ki. És gondolom, nem Te vagy az egyedüli, akinek ilyen problémája van a Vodafone-nal.

tevike
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:18 am

Vodafone számlázás - helyesbítés

HozzászólásSzerző: aniko.varga2006 » szomb. jan. 16, 2010 8:32 pm

Köszönöm a választ! Igazad van, nem fogok megszakadni bele. Csak akkor abban nem tudok bízni, hgoy a többi fizetendőnket jól számolták-e ki...
aniko.varga2006
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:13 am

Vodafone számlázás - helyesbítés

HozzászólásSzerző: tevike » vas. jan. 17, 2010 8:53 pm

Nos, lehet a számlákat ellenőrízni, de ahhoz vezetni kell, hogy mikor, hova, mennyi ideig telefonáltál. Megéri és megcsinálják a kollegák? Ha kiugróan magas vagy alacsony számla van, akkor érdemes utánanézetni. Folyamatosan olyan összegű számlánál nem valószínű a tévedés, mivel gépi nyilvántartás van.
tevike
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:18 am

Vodafone számlázás - helyesbítés

HozzászólásSzerző: eragka » vas. jan. 17, 2010 9:10 pm

A Vodafone számlázása kritikán aluli :((((

Én november óta küzdök csak velük :(

Mindenesetre most miattuk bukik az ügyfél 7500 Ft áfát.

Szerződést bontott novemberben. A bontási díjról januári keltezésű, fizetési határidejű, teljesítésű számla érkezett. Közben az ügyfél EVA-s lett. Így ezt az áfát nem tudom egyszerűen visszaigényelni az utolsó negyedévi áfa bevallásban ez a számla alapján, mert ezen minden 2010-es, holott az ügyfél befizette ezt a díjat a Vodafone pénztárába már november 12-én.

Hiába kérem a Vodafone-t, hogy állítson ki tavalyi teljesítésű számlát, mintha a falnak beszélnék. Az egyik ügyintéző megígérte, hívom őket pár nappal később, mert kizártnak tartottam, hogy ideérne 20-ig, a másik ügyintéző közölte, hogy az nem lett megígérve, csak társosztálynak továbbították a kérést. Kértem hallgassa vissza a beszélgetést. Majd valamikor biztos megejtik, de a 20-i áfa bevallás ugye le fog telni.

 

eragka
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:16 am

Vodafone számlázás - helyesbítés

HozzászólásSzerző: szedlacsek » vas. jan. 17, 2010 9:29 pm

Jelentsd fel a mocskos multit az APEH-nál... Nekik is kijár a mulasztási bírság, nemcsak Rozi néninek a piacon...
szedlacsek
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:13 am

Vodafone számlázás - helyesbítés

HozzászólásSzerző: eragka » szer. jan. 20, 2010 3:01 pm

Újjabb gyöngyszem Vodafone-éktól:

A fent vázolt bontáskor V-nál volt befizetve 20e előleg. Ez visszajárt ügyfélnek.

Képzeljétek, visszaküldte, de duplán. Számla persze még semmiről.

Én jobban örültem volna, ha jól állítja ki a 37,5-es számlát, amiből 7,5 áfa visszajön.

Hogy most én mit fogok csinálni az extra 20e Ft-tal így EVA-s időszakban?

Meg kíváncsi vagyok, miről fog a számla érkezni. Jól fog kinézni, ha a 20 előlegről jön egy mínusz 40 számla.

eragka
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:16 am

Vodafone számlázás - helyesbítés

HozzászólásSzerző: aniko.varga2006 » szer. jan. 20, 2010 6:51 pm

Mi lenne, ha tértivevénnyel visszaküldenéd a kifogásolt számlát.  A készpénzben befizetett díjról csak van valami bizonylat (pénztárbizonylat), amit másolatban mellékelni lehet. Az az érzésem, hogy telefonon nem lehet velük dűlőre jutni, néha mintha nem is értenék, amit mondok. Úgy értem, akivel beszélek, nincs azon szakmai ismeretek birtokában, hogy egy számlázási kérdést meg lehessen vele értetni.
aniko.varga2006
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:13 am


Vissza: Számlázás

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég