Naggggyon érdekes eset :)
És akkor hogy bizonyítja, hogy a dolgozó átvette a munkabért? Vagy kérheti még egyszer, mert nincs róla hivatalosan aláírva semmi? Kérje csak el még egyszer...
Naggggyon érdekes eset :)
És akkor hogy bizonyítja, hogy a dolgozó átvette a munkabért? Vagy kérheti még egyszer, mert nincs róla hivatalosan aláírva semmi? Kérje csak el még egyszer...
Sziasztok.
Ez az eset azért nem olyan bonyolult, adott 1 Bt. 2 testvér taggal, az egyik főáll.társas váll., a másik munkaszerződéssel volt munkavállaló, tudjátok hogy van ez elment munkanélkülire, alkalmi kiskönyvvel néha dolgozott egy kicsikét,. Letelt a munkanélküli o4.28-án, ezért visszakellett volna venni o5.o4-én, mondván lesz rá bértámogatás (én mindig mindent elhiszek) ezért bejelentettem. De ügyvezető mégis kicsúszott az időből nem lett támogatás, de lett start extra kártya o5.28- tól, ezért úgy döntött mégis o6.o4-től lesz munkaviszonyos a tesó. A munkabért is én számolom, természetesen mindig mindent utólag hoz el, akkora én leadom a bevallásokat, és a kezébe adom az utalni valókat. Na persze ha ellenőrzés lenne, akkor ezt is nekem kellene "megvédenem". És muszály lenne mert akkor mihez kezdenék.!
Hogy számoltatja le a főnök a kőmüvest, ha be sem volt jelentve? Lehet. hogy a többi dolgozó is "így van bejelentve". Ha rámenős a "volt dolgozó" , akkor a főnöknek jó nyara lesz.
Üdv. Ica
Az illető ma elment dolgozni, még nem jöttek át --- utcabelim - , hogy akkor mi van. De tegnap több, mint két órám veszett oda, hogy próbáltuk megtudni, mi a cég mostani neve, vagy valami azonósítóját.., úgy, hogy ha rajtam múlik és esetleg a mai nappal tényleg "leszámoltatja", írásos felmondás, felmondási idő nélkül, akkor az biztos, hogy ugyan ingyen és bérmentve, de be fogok segíteni ennek a szerencsétlennek (2 kisgyereke van), hogy akár munkaügyi bíróságon keresztül az el nem számolt túlórákat, munkábajárás utiköltség térítést, stb-t megszerezzen, és bár a dolgozó abból nem részesül, de a munkaügyi felügyelőséget sem hagynám ki a dologból és az APEH-ot sem...
Az elmúlt két hónapban legalább 15 olyan ismerős, rokon keresett meg hasonló problémákkal, meg, hogy 5-6 hónapi járandóságukkal tartozik a munkáltató, ennivalóra sincs pénzük, nem hogy ügyvédre.... Meg, hogy van aki még januárban munkaügyi bírósághoz fordult, és még semmi..
Amúgy is ki vagyok akadva, mert annál a cégemnél, ahol tényleg legalább is szándék szerint a különböző törvények vonatkozó betűit lehetőleg betartva igyekszik mindennek eleget tenni, azzal kukacoskodnak nála, hogy a jelenléti ív az külön a munkakezdésnél, meg külön a munka befejezésnél alá legyen írvaa dolgozó által, miért olyan jelenléti ív/egyben munkaidő jelentést használ, ahol az nap a dolgozó és a vezetője is egy-egy helyen ír alá... a munkatv.könyv és más jogszabályban sem találkoztam azzal, hogy lenne kötelező formátum a munkaidőjelentésre, v. jelenlíti ívre... Volna, hol kereskedniük és lényeges kérdésekben, amit már is nem sorolok..
Bocs, hogy idehozakodtam az esettel.. Üdv.
Szia Karola! Akkor gondolom a juniusi pénztárat is át kell írni, amiben szerepelt a májusi munkabér kifizetés, meg a juniusi is változik mert 06.04-től 06.30-ig az nem teljes havi bér, így a júliusi pénztár és mindkét hónap bérfeladása/könyvelése is változik, a 0908-asa pedig május, június hónapra vonatkozóan önellenőrzéssel módosul. májusból kikerül, juniusban pedig a Start Extra kártyás kedvezményekkel állapítódik meg a járulékfizetési kötelezettség.
Én jobban védhetőnek, vagy alkalmasint magyarázhatóbbnak tartanám az önellenőrzést, ha már május 28-tól lenne munkaviszonyban, amikortól van start kártyája... akkor is újból kell csinálni a bérszámfejtést,stb,. de a bejelentés, bevallás kapcsán"esetleg felvetődhet, hogy dátum elértés történt és elfelejtették közölni, hogy start kártyája van..."
Üdv.1997. évi LXXX. törvény (Tbj.)
Ellenőrzés54. § (1) Az igazgatási szervek - jogszabályban meghatározott hatáskörükben eljárva - ellenőrzik a 46. § (1) bekezdésében előírt nyilvántartást, a biztosítási kötelezettség elbírálását és a 46. § (2) bekezdése szerinti nyilvántartás vezetését.(2) Az (1) bekezdés szerinti ellenőrzés során a biztosítás vagy az egészségügyi szolgáltatásra való jogosultság utólagos megállapítása, törlése tárgyában a határozat meghozataláraa) a járulék utólagos megállapítása nélkül az egészségbiztosítási szerv,b) a járulék utólagos megállapítása mellett az állami adóhatóság jogosult. A határozat elleni jogorvoslatra a Tny. tv., az Eb. tv., illetőleg az Art. rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.(3) A (2) bekezdés a) pontjában meghatározott igazgatási szervek - igényelbírálási eljárásuk során - ellenőrizhetik a járulékfizetési kötelezettség teljesítését és a mulasztásról értesítik az állami adóhatóságot.
Ez tényleg durva!!!A munkaadó ocsmány otromba módszere az adó és járulékfizetés kikerülésére.
Mint könyvelőként nem kellene ezt az érintett hatóságoknak jelenteni?
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 65 vendég