Adófórum

Adózási és számviteli információk

Költségek elszámolása székhelyen, telephelyen...

Juttatások, költségtérítések

Költségek elszámolása székhelyen, telephelyen...

HozzászólásSzerző: Angyal07 » csüt. jan. 01, 1970 1:00 am

Sziasztok!

 A kérdés az lenne, hogy kis cégünknek van egy székhelye, valamint egy telephelye. Az első a beltag lakása, a második a kültagé. A kültag lakásán van elkülönítve egy teljes szoba a cég irodájának, teljesen külön bejárattal. A kérdésem az, hogy az irodához, ha költséget szeretnénk elszámolni rá, akkor kell bérleti szerződést kötni? Ha kell, az lehet 0Ft-os, vagy 1Ft-os, vagy térítésmentes, vagy hosonló? Vagy a telephelyre és székhelyre automatikusan el lehet számolni bizonyos költségeket?

Költségként kisebb javításokat, festést értenék. Valamint tisztítószereket, stb. Tehát nem kifejezetten a rezsi költségekre gondoltam. Viszont, ha valaki azoknak az elszámolási módját is le tudná írni azt megköszönném.

Remélem érthetőek a kérdések. :) A válaszokat pedig előre is megköszönöm szépen.

Angyal07
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:13 am

Költségek elszámolása székhelyen, telephelyen...

HozzászólásSzerző: timilax » hétf. márc. 12, 2007 5:41 pm

Szia!

Kezdeném a rezsi költség elszámolásával. Kizárólag akkor számolhatod el, ha a közüzemi számlák a cég nevére jönnek (különben modosítani kell a szolgáltatókkal), s olyan arányban, amilyen arányt képez az "iroda" területe az összterülethez képest. Például egy 100 m2-es lakásból ki van jelölve egy 20m2-es iroda akkor a számlák 20%-át számolhatod el.

Bérleti szerződés. Nos a legtisztább az, ha van bérleti szerződés, és a bérleti díj megközelíti a piaci árat, de ugyebár ez költségekkel jár.  25% SZJA (EHO nem kell, ha nem éri el a bérleti díj éves szinten az egymilliót). Viszont van olyan ügyfelünk, akinek csak egy nyilatkozata van, miszerint a lakás tulajdonosa az XY cég rendelkezésére bocsájtotta a Z ingatlant, s az APEH egy adategyeztetésen elfogadta mikor arra volt kíváncsi, hogy milyen jogcímen használja a székhelyét.

 Timi

 

timilax
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:14 am

Költségek elszámolása székhelyen, telephelyen...

HozzászólásSzerző: Angyal07 » hétf. márc. 12, 2007 6:09 pm

Szia Timi!

 Nos, mi ez a bérleti szerződést szeretnénk elkerülni, mivel egy sima jogviszony miatt nem igazán szeretnénk pénzt adományozni az államnak. Ebből a "rendelkezésre bocsátási" szerződés tartalmából tudnál egy kicsit pontosabban idézni, hogy mi a szövege? És a címben minek neveztétek ezt el? Gondolom nem bérleti szerződésnek.

A másik kérdés meg még mindig az lenne, hogy ilyen "rendelkezésre bocsátási" szerződéssel, lehet-e kisebb felújítási, vagy tisztítószer vásárlási költségeket elszámolni?

Angyal07
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:13 am

Költségek elszámolása székhelyen, telephelyen...

HozzászólásSzerző: kukoca » kedd márc. 13, 2007 10:50 am

Szia!  Szerintem elszámolhatók ilyen költségek.
kukoca
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:12 am

Költségek elszámolása székhelyen, telephelyen...

HozzászólásSzerző: vorosgem » kedd márc. 13, 2007 12:39 pm

Sziasztok! Nekem még egy kérdésem lenne, ezzel kapcsolatabn.

Ha a számlák a telephely címére jönnek, mert a közüzemi szolgáltató ezt tudja adni, el lehet számolni?

vorosgem
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:14 am

Költségek elszámolása székhelyen, telephelyen...

HozzászólásSzerző: timilax » kedd márc. 13, 2007 6:39 pm

Én nyilatkozatnak nevezném, s leírnám benne: " Alulírott Kiss István Budapest, Kiss Ernő utca 15. szám alatti 25/87 helyrajzi számmal ellátott ingatlanomat a Moha Bt. számára tevékenysége végzéséhez székhelyül rendelkezésre bocsátom" Dátumnak pedig azt írnám, amikortól ez a társaság székhelye.

Egyébként nem olyan rossz buli a bérleti díj. A magánszemély hivatalos jövedelemként fel tudja mutatni, és évi 1 millió Ft bérleti díj alatt "csak" 25 % az szja (ha úgy veszed ez sokkal kedvezőbb, mintha bérként venné ki).

Tisztítószer szerintem minden további nélkül elszámolható (ha van bérleti díj, ha nincs).

Felújítás. Nyilatkozat esetében nem ajánlom. Bérleti szerződés esetében pedig akkor, ha a szerződésbe beleírjátok, hogy ezeket a  karbantartási, felújítási költségeket a bérlő viseli, s ekkor bérelt ingatlanon végzett felújításként aktiválhatod (ha 100 eFt feletti összegről van szó)

Vorosgem! Társaság esetében csak akkor lehet elszámolni, ha a cég nevére jön a számla.  

 

 

timilax
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:14 am

Költségek elszámolása székhelyen, telephelyen...

HozzászólásSzerző: Angyal07 » kedd márc. 13, 2007 7:17 pm

Ez a "hivatalosan fel tudja mutatni dolog" érdekelne igazán. Ez alatt azt kell érteni, hogy ezt a jövedelmet, tehát a bérbe adásból származót, a bankok esetleg elfogadják, mint jövedelem egy esetleges hitelügyletnél stb... ?

A másik kérdés, hogy nem úgy van, hogyha az ingatlan saját tulajdonú és az ember a saját cégének adja ki, akkor mégiscsak meg kell fizetni az EHO-t akármennyi is az éves összeg?

Angyal07
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:13 am

Költségek elszámolása székhelyen, telephelyen...

HozzászólásSzerző: timilax » pén. márc. 16, 2007 6:23 pm

Ez azt jelenti, hogy mint magánszemély jövedelemként felmutathatja. Igen, akár egy hitelnél is számíthat, akár egy vagyonosodási vizsgálatnál.

EHO-t csak évi 1 millió után kell fizetni, akkor is, ha saját tulajdonú ingatlant saját vállalkozásnak adnak bérbe. 

timilax
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:14 am


Vissza: Juttatások, költségtérítések

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég