Szép napot Mindenkinek,
Kisebb vita folyik, hogy ha a vállalkozás munkavállalója saját nevén levő saját bankszámláját terhelve vásárol a vállalkozás számára valamit, és erről számlát is kér a szállítótól, elszámolható-e a vállalkozás költségeként az adott tétel. Az általában elektronikus kiállítású számlán vagy az szerepel, hogy bankkártyás fizetés, vagy néha az, hogy készpénzes. A kézi kiállításún ugyancsak változó lehet...
Az egyik oldal azt mondja, hogy az ilyen számlákat nem lehet elszámolni a vállalkozás költségei között, mivel nem a vállalkozás pénzét használták a vásárláshoz, és a munkavállalónak szépen visszadják a számlát oldja meg, ha tudja.
A másik oldal azt mondja, hogy a vállalkozás szempontjából ez készpénzes vásárlás, és a munkavállalónak fizetik ki egy költségelszámolási folyamatban, aminek a végén szépen lekönyvelik a számlát a vállalkozás költségeként.
A kérdésem az: kinek van igaza, és miért?
A miértre hivatkozásokat is kérnék.
Szerény pontegyenlegemhez képest nagy pontszámot ajánlok fel annak, aki a kérdést segít nekem megválaszolni, indoklással.
Köszönöm!