Kérdezni szeretném, hogy:
1.) EVA-s BT-ként egyszerre lehet-e több számlatömböt használni?
2.) Ha megváltozik a cégnév ( semmi más nem ), továbbhasználható-e az aktuális számlatömb vagy újat kell kezdeni?
Kérdezni szeretném, hogy:
1.) EVA-s BT-ként egyszerre lehet-e több számlatömböt használni?
2.) Ha megváltozik a cégnév ( semmi más nem ), továbbhasználható-e az aktuális számlatömb vagy újat kell kezdeni?
1. Lehet. De mindegyiket nyilván kell tartanod a szigorú számadású nyomtatványok között.
2. Igen.
1. Lehet több számlatömb is, de a szigorú számadású nyilvántartást pontosan, előírás szerint vezetni kell, abban mindegyiknek szerepelnie kell.
2. A névváltozás miatt nem kell új tömböket kezdeni,használhatóak, ha nincs előre kitöltve még a régi névvel a számla fejléce (van, aki előre rányomja a bélyegzőjét az összes számlára).
Üdv: Böbe
Szia Putyi!
Annyi számlatömböt használhatsz, amennyi jólesik.
Egy a lényeg: szigorú számadás alá kell vonni a tömböket. Sorszámozni kell mindegyik tömböt, vezetni kell, hogy mikor lett megkezdve illetve befejezve. Valamint a tömbben lévő számlákkal el kell tudni számolni. Ez azt jelenti, hogy rontott példányt vissza kell tűzni a tömbbe, hogy meglegyen.
A kiállított számlákat is nyilván kell tartani, oly módon, hogy megállapítható legyen, hogy a tömbböl kitépett számlák a könyvelésben megvannak, azok után az áfa be lett fizetve.
(Például: készpénzes számlánál a tömbben maradó példányra rá kell írni, hogy mikor lett bevételezve a pénztárba (dátum, sorszám) így könnyebben visszakereshető, hogy hol a számla.)
Üdv.: Szilvi
Szia!
Én a rontott számláról is vezetek egy nyilvántartást, kell vagy nem, erről már témáztunk itt a Fórumon, megoszlottak a vélemények. A hivatalnál viszont azt mondták az illetékesek, hogy az átutalásos számlát is lehet használni készpénzfizetésesnek, mégpedig úgy, hogy azt írjuk rá készpénz a fizetés módjához, a teljesítés dátuma, a számla kelte ,a fiz. határidő egyforma dátummal. Ezt én alkalmazom, nem volt vele semmi gond. Marcsi
Szia!
Böbével értek egyet.
1) Igen.
2) Mivel csak a név változott meg, de az adószám, cím megmaradt, nem kell új számlatömb. Amennyiben valóban rá lett végig nyomkodva a régi bélyegző, abban az esetben sajnos kell.
Üdv. Kata
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég