Szia!
Így igaz, a 2002.évi XLIII.törvény az egyszerűsített vállalkozói adóról 4.§ szerint:
3) A közkereseti társaság és a betéti társaság az evával összefüggő nyilvántartási kötelezettségeit – választásának megfelelően – vagy a (4)–(6) bekezdésben foglaltak, vagy a számvitelről szóló törvény előírásai szerint, a kettős könyvvitel rendszerében teljesíti. Az adózó e választásáról az e törvény előírásai szerint tett első bejelentésével egyidejűleg, az adóhatóság által rendszeresített nyomtatványon nyilatkozik; a nyilatkozatot az adózó később nem változtathatja meg, és nem vonhatja vissza.
4) Az adóalany időrendben, folyamatosan, ellenőrizhető módon, a melléklet előírásainak megfelelően nyilvántart és rögzít minden olyan adatot, amely adókötelezettsége teljesítéséhez és a teljesítés ellenőrzéséhez szükséges.
(5) A nyilvántartásban adatot rögzíteni, módosítani és törölni csak bizonylat alapján lehet. A nyilvántartásban rögzített adatot módosítani vagy törölni csak úgy lehet, hogy az eredeti adat a módosítást, illetve a törlést követően is megállapítható legyen.
(6) A bizonylatot, a nyilvántartást az adó megállapításához való jog elévüléséig kell megőrizni. E kötelezettség a bizonylat rontott példányára is vonatkozik.
Tehát választási lehetőség van, vagy kettős vagy bevételi nyilvántartásos. Ezt a bejelentkezéskor jelölni is kell. Szerintem a félreértés abból eredhet, hogy Kft., szövetkezet, ügyvédi iroda, stb. csak kettőst vezethet. Ez Bt-re nem vonatkozik.
Üdv: Böbe