Üzletet nyitottunk tavaly májusban, ahol a kreativitás szerelmeseinek értékesítünk különféle alapanyagokat. A vásárlók részéről merült fel az ötlet, hogy a könyvutalvány mintájára miért nem bocsátunk ki vásárlási utalványt, melyet meglehetne vásárolni nálunk az üzletben és a megajándékozott pedig olyan árura váltaná be szintén az üzletünkben, amire szeretné. Így mindenki jól járna. Nem tudom viszont, hogy mi a kibocsátás módja, milyen engedély kell. Mit kell kiállítanom amikor értékesítem az utalványt ( készpénzhelyettesítő eszköz )? Azt tudom, hogy amikor beváltásra kerül, akkor azzal fizet a vásárló, akkor ütöm a vásárlást a pénztárgépbe, akkor keletkezik ÁFA fizetési kötelezettségem. De előtte? Milyen nyilvántartás kell, hogyan könyvelem stb.
Köszönöm előre is a válaszokat
mazsu