Pénztárkönyvi könyvelés: technikai kérdések
Kedves Fórumozók! A segítségeteket szeretném kérni az alábbi témában.
Van egy egyéni vállalkozó, alanyi adómentes, nincs alkalmazottja és Pénztárkönyvet vezet.
Technikailag melyik rovatokba kell könyvelni az alábbiakat.Azaz, jó helyre könyvelem-e, mert nem vagyok benne biztos.
2006 évi tartozások 2007-ben lettek fizetve tehát ekkor könyveltem
- NYBA 21%, EBA 8%, EHO és a vállalkozói járulékot bérköltségbe könyvelem, akkor, amikor kifizeti őket.
- NYBA 8.5%, EBA 7%, SZJA - Én úgy gondolom, hogy egyéb eredménybe nem számító bevételbe bevételezem és egyéb eredménybe nem számító kiadásba kiadom. Nem tudom, hogy jó-e. Ha nem veszem be bevételbe, akkor mínusz lesz a pénzkészlete.
- Késedelmi pótlékot hová kell könyvelni?(nem ellenőrzés alapján kirótt, hanem tényleg késedelmes fizetés miatt.)
- Mivel pénzhiányos volt, ezért az eredménybe nem számító bevételbe betettem annyi pénzt, hogy ki tudja fizetni, ezt amikor lesz elég bevétele, akkor kivezetem eredménybe nem számító kiadásban.
Nem tudom, hogy jól csinálom-e, gondolom mondanom se kell, hogy nem vagyok könyvelő, csak a férjemnek segítek.
Ha netán valaki lenne olyan kedves és elküldené nekem emailben a pénztárkönyv vezetésére készített excel sablonját, azt nagyon-nagyon megköszönném, igazán nagy segítségemre lenne! Email: edit.t@freemail.hu
A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv. Mindenkinek.