Szia!
Szerintem, ha a munkaszerződésben, vagy annak mellékletét képező tájékoztatóban a munkarendnél úgy rendelkeztek, hogy a munkavállaló a munkaidejét szabadon osztja be, vagy a felhasználását önmaga jogosult meghatározni, akkor felesleges a rendes és rendkívüli munkaidő nyilvántartás. E körbe tartoznak például a vezető állású munkavállalók.
Mtv.:140/A.§. (1) A munkáltató köteles nyilvántartani a munkavállalók
a.) rendes és rendkívüli munkaidejével,ügyeletével,készenlétével,
b.) szabadságának kiadásával,
c.) egyéb munkaidő kedvezményével
kapcsolatos adatokat.
(2.) Az (1).bek.a) pontjában előírt szabályt nem kell alkalmazni, ha a munkavállaló a munkaideje beosztását,vagy felhasználását maga jogosult meghatározni.
A nyilvántartások pontos tartalmát, formáját a jogalkotó nem határozta meg, de 2006.01.01-től azonban új követelmény: pl. nem elég a jelenléti ívet az adott napra csak aláírni a munkavállalónak, vagy havonta összesíteni pl. a készenlét időtartamát, hanem pontosan naprakészen kell vezetni, be kell írni a munkavállaló mikor kezdte és mikor fejezte be a munkát.
A b.),c.) pontban foglalt nyilvántartást vezetni kell - a vezető állású munkavállaló esetében is.
Az egyéni vállalkozó vagy az SZJA törvény, vagy az EVA törvény alapján vezeti (egyszerűsített) nyilvántartásait, ami nem kettős könyvvitel. A bizonyos éves árbevételnél előírt mérlegképes könyvelői,stb. követelmény a Számviteli törvény hatálya alatt állókra vonatkozik. Akár maga az egyéni vállalkozó is vezetheti alap és részletező nyilvántartásait, ha úgy érzi, hogy tudja azt végezni,stb.