Adófórum

Adózási és számviteli információk

Forgalomból kivont pénztárgép

Egyéni vállalkozók

Forgalomból kivont pénztárgép

HozzászólásSzerző: Juhászani » csüt. jan. 01, 1970 1:00 am

Sziasztok!

Egyéni vállalkozónak a megrendelt pénztárgépét forgalomból kivonták. A gép még nem érkezett meg. Kérdésem, hogy jól értelmezem-e: a megrendelést vissza kell vonni, a forgalmazótól hitelt érdemlő módon erről kell kérni igazolást, melyet a nav-nak el kell küldeni, hogy a megrendelést töröljék. Aztán az E-bev felületen kell új gépet igényelni. Kérdésem, hogy amit kifizetett foglalót arra kérhet támogatást, de ha még nem törölték a régi megrendelést ettől függetlenül rögzíthetjük a támogatást és külön le lehet adni a megrendelést, vagy ezt együtt kell megtenni.

Akinek volt ilyen légyszi segítsen.

Köszi
Üdv. Juhászani
Juhászani
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:22 am

Forgalomból kivont pénztárgép

HozzászólásSzerző: kissjohanna » pén. feb. 14, 2014 6:12 pm

Szia!

Remélem, segít ez az összefoglaló!

Az eBEV portálon leadott pénztárgép megrendelésének lépései

1. Az üzemeltetőnek fel kell vennie a kapcsolatot a megrendelt pénztárgép forgalmazójával a megrendelés lemondása érdekében.

2. Az üzemeltetőnek be kell szereznie egy olyan dokumentumot, amely hitelt érdemlően tanúsítja és igazolja, hogy a forgalmazó tudomást szerzett az üzemeltető megrendelés lemondására vonatkozó szándékáról. A dokumentumból egyértelműen ki kell derülnie annak, hogy a lemondás melyik megrendelésre vonatkozik, továbbá tartalmaznia kell az üzemeltető elérhetőségét.

Ennek érdekében legalább az alábbi adatoknak kell szerepelnie a dokumentumon:

– üzemeltető adószáma
– üzemeltető neve
– üzemeltető telefonszáma
– törlési kérelemmel érintett üzembe helyezési kód
– megrendelt pénztárgép típusa
– megrendelt pénztárgép engedélyszáma
– megrendelés száma
– forgalmazó neve
– forgalmazó adószáma.

A lemondás igazolására szolgáló dokumentum akkor tekinthető hitelesnek és fogadható el, ha tartalmazza a fenti adatokat, valamint mind az üzemeltető, mind pedig a forgalmazó cégszerű aláírását.

3. A 2. pont szerinti dokumentum birtokában – kizárólag írásban benyújtva – személyesen, vagy postai úton kérhető a megrendelés törlése a NAV-tól.

Postai úton történő benyújtás esetén a kérelmet az üzemeltető székhelye szerint illetékes adóigazgatóságnak kell megküldeni, míg személyesen a NAV bármelyik központi ügyfélszolgálatán benyújtható a kérelem.

A lemondást igazoló dokumentum önmagában nem fogadható el, ha az nem tartalmazza az üzemeltető törlésre irányuló kifejezett kérelmét. Ugyancsak nem fogadható el a törlési kérelem önmagában, ha ahhoz nincs csatolva forgalmazói igazolás.

4. A törlést követően a NAV az üzemeltető – amennyiben képviselő útján jár el, úgy képviselője – Ügyfélkapu tárhelyére értesítést küld a megrendelés törléséről. Ezt követően lehetőség van az adott üzembe helyezési kód felhasználásával új megrendelést leadni.

Nagyon fontos tudni a következőt: az internetes felületen leadott megrendelés törlésére egy üzembe helyezési kódhoz kapcsolódóan csak és kizárólag egy esetben van lehetőség. Amennyiben ugyanazzal az üzembe helyezési kóddal új megrendelést ad le a vállalkozás, úgy azt ismételten már nem lesz lehetőség törölni.

Arra is oda kell figyelni, hogy egy már leadott megrendelés törlése nem mentesíti a pénztárgép használatára kötelezett adózót az alól, hogy a jogszabályban előírt megrendeléssel, szerződéssel rendelkezzen.

http://adozona.hu/altalanos/Penztargepcsere_seissen_az_igenylessel_itt__DL2G9G

J.
kissjohanna
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:29 am


Vissza: Egyéni vállalkozók

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 23 vendég