Az egyéni vállalkozó köteleztségei
Sziasztok!
Sokat olvasgattam a fórumot és sok hasznos információt gyűjtöttem itt össze.
Szeretném összefoglalni, hogy mit is kell tennem, ha kiváltom a vállakózói igazolványt?
Ezzel kapocsaltosan lennének kérdéseim. Legyetek szívesek segítni nekem
Előre is nagyon szépen köszönöm!
vállalkozói jövedelem szerinti adózás || ÁFA körös
- 07T101E APEH bejelentőlap ( 15 napon belül)
- BV0501 OEP bejelentő lap
- iparűzésadó miatti bejelentkezés az önkormányzatnál. Kérdés: Ha változó a munkahely
más település önkormányzatának területén végzek munkát akkor mi a teendő ?
- 07T1041 foglalkoztatottak bejelentése. Kérdés: Ha Am könyvel van foglalkoztatva
Akkor is be kell jelenteni ezen a lapon? Ja, és az OEP-nél is?
Ezek lennének a bejelentések. Kihagytam valamit ?
Aztán jönnek a bevallások, mert már működik a vállakózás
-0758 lapon bevallom tárgyhónapot követő hó 12.-éig a járulékokat. ( kezdő egyéni
vállalkozóként a minimálbér után )
Mivel AM könyvel foglalkoztatok néha embereket, ezért ki kell töltenem a 0708A és 0708M adatlapot. Kérdés: az „A” lapon csak a saját adataim az „M” lapon a főlapot és elég csak a 0708-13 lapot kitölteni ahol az AM könyvel foglalkoztatottak vannak ?
Adóelőleg ! Kérdés: ha csak a minimálbért veszem ki akkor nem keletkezik adóelőleg fizetési kötelezettségem? Ha igen azt milyen formanyomtatványon kell megtennem.
Kérdés: az APEH oldalon találtam olyat, hogy számlaszámok (pl. TAO: SZJA stb ) a fizetési kötelezettségemet ezeken a számlaszámokon róhatom le ?
Az egyéni vállalkozónak vagy pénztárkönyvet, vagy naplófőkönyvet kell vezetni. Az utóbbi átláthatóbb.
Kihagytam valamit ?
Az év végi (feb.15.ei ) elszámolásba most nem mennék bele, mert az már sokkal összetettebb. Bevétel - ktg-ek ( járulékok bizonyos része, iparűzési adó, telefon, gpk, stb.stb )
Ezt megtaláltam olyan címen, hogy Amit a vállakózónak tudni kell ! ( mi a bevétel, bevételt csökkentő tételek, jellemző ktg stb )
Amit viszont szeretnék tudni , hogy az ÁFÁ-ról negyedéves elszámolási kötelezettségem van-e , vagy az is havi? No, és ehhez is van formanyomtatvány? Azzal tisztában vagyok ( ha igaz) , hogy van levonható , lenem vonható , fizetendő és megosztandó és ezek alapján számítom ki az Áfa kötelezettségemet.
Kérdés: Év végén ha alkalmazottam lenne akkor ki kell adnom egy igazolást a SZJA bevallás elkészítéséhez. Ha AM könyvel foglalkoztatok akkor milyen igazolást kell kiadnom, mert valamit biztosan kell, hogy adjak?
Üdv: Pikikee