Tisztelt Fórumozók!
Heti 36 órát meghaladó főállás mellett egyéni vállalkozó vagyok.
Naplófőkönyben vezetem a kiadásaimat, bevételeimet. Vannak kp-s és bankszámlás fizetéseim is.
Okt. 20-ig beadtam az áfa elszámolásomat.
Most így januárban kezdek picit elbizonytalanodni, mi hogy is van itt az egyéni vállalkozóknál.
Valaki el tudná nekem magyarázni - de léci ne törvényeket másoljanak be, mert azokból olyan keveset értek meg -, hogy
- ha negyedéves elszámolásom van, akkor mit kell elszámolnom negyed évente, milyen nyomtatványon és hogyan? és mit kell év végén?
- ha ebből a mellékjövedelemből, amit keresek a vállalkozásomban akarok ki venni pénzt, akkor mi van hogyha a bevételeimet mind le tudom ktgelni, és mi van ha csak egy részét. Ha mind elköltségelem, akkor hogy tudom kivenni a pénzt? Ha csak egy részét tudom, de év közben kell nekem belőle pénz, akkor is elég ha csak leveszem a céges számláról vagy kell utána fizetni valamit?
- mit jelent az év végi kivét meg az év közbeni? ez annyira zavaros?
- ha minden bevételemet leköltségelem, akkor év közben és év végén milyen nyomtatványokat kell kitölteni és milyen járulékokat hová befizetni? és mi van, ha nem tudok annyi ktget összeszedni, akkor milyen kiadásaim vannak év végén?
Egyszóval valaki részletesen le tudná írni, mit milyen rendszerességgel, milyen százalékban és hová kell fizetni egyrészt akkor, ha mindent elköltségelek, másrészt akkor ha csak részben ktgelek. Az is kellene, nekem, hogy mi van akkor ha mondjuk mindezt főállásban csinálnám és mi van így, hogy csak mellékállásban. Milyen tételeket nem kell így fizetnem? És hogy jutok a bankszámlámon lévő pénzhez, hogy ne csak ott álljon és gyűljön, hanem el is költhessem. :)
Köszi
Anna