Kezdő és működő egyéni vállalkozó kötelezettségei
Tisztelt Fórumozók!
A férjem szakképzettségének megfelelően háztartási gépek javítását egyéni vállalkozói igazolvány kiváltásával fogja végezni. Nincs főfoglalkozása. A bevétele az 5 millió Ft időarányos részét várhatóan nem fogja elérni, így ÁFA szempontjából tárgyi adómentesség választását tarjuk megfelelőnek. Könyvelés: pénztárkönyv, vagy naplófőkönyv, analitikus nyilvántartásokat vezetve.
Próbáltam tájékozódni, jogszabályokban utána olvasni, de most káoszt érzek a fejemben, a gyakorlatból pedig -egyéb okokból- kiestem. Segítséget szeretnék kérni egyrészt rendszerezni az információikat, másrészt kiegészíteni olyanokkal, amelyek az előforduló hiányosságokat pótolják.
Kérdéseim:
- A vállalkozás indításánál milyen bejelentési és bevallási kötelezettségek vannak (Apeh, Önkormányzat a vállakozói igazolvány kiváltásán kívül, egyéb)? (nyomtatvány: 09T1041 főfoglalkozású egyéni vállalkozó bejelentése; IPA milyen nyomtatvány?, stb.?.)
- Működés közben milyen bevallási és fizetési kötelezettségek vannak, milyen dátummal (havi, negyedéves, éves)? MILYEN NYOMTATVÁNYOKON? (2010-ben 0953-as bevalláson kívül)
- Azt tudom, ha nincs vállalkozói kivét, akkor a járulékokat legalább a minimálbér után meg kell fizetni - ezt az éves bevallásban kell bevallani, vagy havonta is van bevallási kötelezettség? Ilyenkor SZJA-t is kell fizetni?
- A bevallások és befizetések időpontja eltér-e az átalányadózás és a vállalkozói jövedelem szerinti adózásnál? Ha a kezdetben választott adózási formát a következő évtől meg szeretnénk változtatni, mikor és milyen bejelentési kötelezettségek párosulnak hozzá?
- Milyen lehetőségek vannak a saját autó használatra?
Minden segítséget előre köszönök.
Ibolya