Oldal: 1 / 1

Cégautó adó bonyolítva

HozzászólásElküldve: csüt. jan. 01, 1970 1:00 am
Szerző: innoxum1

Sziasztok, újabb cégautós kérdésben kérem a véleményeteket. Adott egy nyugdíjas vizvezetékszerelő vállalkozó, aki a munkáját saját tulajdonú kisteherautóval végzi. A furgon gyárilag kétszemélyes, nem alakítható át  személyautóvá, így is helyezték forgalomba, teherautónak is gyártották, de nincs 2500 kg összsúlyú. Ezideig teherautóként is kezelte az APEH és az Önkormányzat is. Mi a helyzet vele most cégautóügyben?

Köszi,

Innoxum


Cégautó adó bonyolítva

HozzászólásElküldve: pén. jan. 30, 2009 5:27 pm
Szerző: Moneszka1

A cégautó adónál tehergépkocsinak számít. 

Üdv 

Monesz


Cégautó adó bonyolítva

HozzászólásElküldve: pén. jan. 30, 2009 6:52 pm
Szerző: innoxum1

Kedves Monesz, köszönöm a reagálásodat, de örülnék ha kifejtenéd bővebben, mire alapozod. Én bizonytalan voltam a tanácsadással, a 2500 kg súlyhatár miatt, amit az SZJA tv figyelembe vesz eben az esetben.

Üdv, Innoxum


Cégautó adó bonyolítva

HozzászólásElküldve: pén. jan. 30, 2009 6:57 pm
Szerző: thzs

Sziasztok!

 

 

A a cégautóadó-fizetési kötelezettség szempontjából a járművekkel kapcsolatos minősítésre a személyi jövedelemadóról szóló, többször módosított 1995. évi CXVII. törvény rendelkezései az irányadók, melynek 3. § 45. pontja határozza meg, hogy mit kell a törvény alkalmazása szempontjából személygépkocsinak tekinteni.
A hivatkozott jogszabályhely alapján   személygépkocsinak minősül a négy, illetve három gumiabroncskerékkel felszerelt olyan gépjármű, amely a vezetővel együtt legfeljebb nyolc felnőtt személy szállítására alkalmas, azzal, hogy idetartozik a benzinüzemű, a dízelüzemű, az elektromos üzemű, a gázüzemű személygépkocsi, a versenyautó, az önjáró lakóautó. Személygépkocsinak minősül továbbá az a vegyes használatú, 2500 kg-ot meg nem haladó megengedett együttes tömegű, olyan gépjármű (nagy rakodóterű személygépkocsi), amelynek rakodótere gyárilag kialakítva kettőnél több utas szállítására alkalmas, de kézzel egyszerűen oldható ülésrögzítése révén a felhasználás szerinti terhek szállítására bármikor átalakítható a válaszfal mögötti rakodótér, ideértve azt az esetet is, ha az ülés eltávolítására visszafordíthatatlan műszaki átalakítással került sor. E meghatározás független a vámtarifaszámoktól, így az azokban bekövetkező változás nem érinti a definíció tartalmát.
A személygépkocsi fogalmának értelmezését tartalmazza a 2000/37. APEH-iránymutatás is az alábbiak szerint:
Az Szja-tv. 3. § 45. pontjának első mondata a különféle üzemeltetésű, csak személyszállításra alkalmas gépjármű fogalmát írja le, következésképpen fő szabályként a teherautókat nem sorolja ide. A második mondat azonban a vegyes rendeltetésű, de legfeljebb 2500 kg együttes tömegű gépjárművek közül a személygépkocsik közé sorolja azokat is, amelyek kettőnél több személy szállítására alkalmasak (akkor is, ha az üléseket véglegesen kiszerelték).
Összegezve: a 2500 kg-ot meghaladó együttes tömegű vegyes rendeltetésű gépjárművek tehát nem minősülnek személygépkocsinak.

 

A fenti idézet szerint, ha a gépjármű eredetileg is max. 2 fő szállításra alkalmas - minden dokumentum ezt támasztja alá, akkor nem számít az SZJA szerint a cégautóadó alá tartozó gépjárműnek.

Üdv.Zs.


Cégautó adó bonyolítva

HozzászólásElküldve: pén. jan. 30, 2009 7:51 pm
Szerző: Moneszka1

Az előttem válaszoló klasszul kifejtette, Legközelebb alátámasztom.

üdv

Monesz

 


Cégautó adó bonyolítva

HozzászólásElküldve: szomb. jan. 31, 2009 2:45 pm
Szerző: innoxum1

Mindnyájatoknak köszönöm a véleményezést

Innoxum