Pénztárkönyv, jövedelem kivét

Sziasztok!
Több kérdésem is lenne az egyéni vállalkozó pénztárkönyv vezetésével kapcsolatosan:
1. Az emberemnek éves ÁFA fizetési kötelezettsége van és mivel minden hónapban vesz ki jövedelmet, havonta küldök 0858-as bevallást. A pénztárkönyvnek havonta kell készen lennie, vagy ritkábban is elég?
2. Mehetek-e benne mínuszosra?
3. A tavalyi ÁFÁ-t mikor az idén megfizette, azt melyik sorban kell szerepeltetni a kiadások között (egyéb költségnek nem minősülő kiadásként?)
4. Jövedelem kivétet hogyan kell a pénztárkönyvbe jól rögzíteni? (bruttó módon vagy ? A járulékokat hogyan kell feltüntetni? Saját járuléka és a munkáltatói járuléka? Visszaírás még működik, vagy valami más megoldással kell levezetni a járulékokat?)
Ezekre szeretnék választ kapni.Az az igazság, hogy rám ragadt egy ember, mert segítettem neki régebben, de igazán én ezt nem tanultam.
Köszönöm