Szia Marya! Ha alkalmazottad is van.... akkor azért én megfontolnám a helyedben, hogy mégiscsak szakképzett könyvelőt kéne keresni. Az egyéni vállalozó alapból nem kettős könyvvitelt vezet, hanem pénztárkönyvet, vagy attól egy kicsit bonyolultabb naplófőkönyvet.. Attól, hogy veszel pénztárkönyves, vagy naplófőkönyves számítógépes programot maga a program nem fogja eldönteni, hogy mit hová, stb.. Ha alkalmazottad is van, akkor nemcsak a kötelező nyilvántartáshoz: pénztárkönyv,stb... kell program, hanem bérszámfejtési program is kellene vélhetően. A törvények folyamatosan változnak, évközben majd állítólag jelentősen, tehát a megvett programokat is frissíttetni kell....
Ha az eddigi könyvelőddel megszünteted a szerződésedet, akkor nyilván a könyvelőtől minden nála lévő bizonylatot el kell hozni, nézd meg, hogy a könyvelés, a béres nyilvántartások , bevallások megvannak-e, s azért mindenképpen úgy lenne célszerű zárni vele a kapcsolatot, hogy még 2008-ra vonatkozóan minden vállalozást érintő bevallást, adatszolgáltaást (0853 vállalkozós rész (2008.02.25-ig), 2008-ra NYENYI 09.04.30-ig), 2008-as Iparűzési adóbevallás (2009.06.01-ig), ÁFA bevallások, (ha ÁFÁ-s vagy), már most 2009.02.12-ig 0908-as bevallás, valamint ha főfogl.ev.vagy akkor 0958-as bevallás 09.02.12-ig.... ez utóbbiakat csak azért arom, mert holnap jár le a határidő és ez már 2009-es és el ne feledkezz róla).
Nem tudom ez segít-e, mintahogy nem tudom, hogy főfoglalkozású ev.vagy-e, milyen adózású ev..., mert az, hogy kinek, mikor miket kell vallani, illetve mit kell vezetni, az azért attól is függ, hogy milyen adózású, milyen jogviszonyú, ÁFÁ-s e vagy sem,stb.. Üdv.