Sziasztok!
Ha valakinek eladok, kiszámlázok valamit (esetemben számtech alkatrész/eszköz), és az adott dolog meghibásodik (gar. időn belül), akkor mi a visszavét módja, ami a számlázást illeti? Most először van ilyen esetem (amúgy sem régóta és nagyon kevés dolgot adok el), és nem tudom, mi a hivatalos, szabályos menet, ami a számlázást illeti.
Tehát: eladtam valamit, meghibásodott, a vásárló nem sima cserét kér (az lenne a legegyszerűbb, mert a nagykerben én is tudnám akkor macera nélkül cserélni, gyakorlatilag "nyom nélkül"), hanem egy drágább, de ugyanolyan eszközre szeretné a cserét. Így viszont vissza kell vennem a hibás eszközt, majd az újat is leszámlázni, de nyilván különbözettel (tehát beszámítva a tönkrement dolgot). A számlázási része hogyan megy pontosan?
Én úgy képzeltem el, hogy az eredeti számla megmarad (ügyfélnél is), de készítek egy új "javító" számlát, amin az eredeti számlára hivatkozva szerepel minuszosan a hibás termék, meg az új termék rendesen, és kész. Csak nemtudom, hogy ez így valóban helyes e :)
Köszönöm, és bocs, ha egyértelmű dolgot kérdezek, de nem találtam konkrét választ sehol.
Csaba