Kedves Fórumozók!
Van egy Bt. akik eddig általános szabályok alapján áfá-s volt (maradt is), csak a tevékenységét bővítette használt cikk kereskedéssel. Változásbejelentést tettem az Apeh-felé. A viszonteladásra vonatkozó különleges szabályokat választotta erre a tevékenységére. Magánszemélyektől vesz meg használt bútorokat stb. Vételi jegyen átveszi tőlük a bútort, ezt még külön rendszeresített füzetbe is bevezeti. Majd jön a vásárló és megvásárolja, erről a Bt. kp-s számlát állít ki. és az eladási ár és a vételi jegy különbözetéből kiszámítja az adóalapot és az áfát. (áfa tv. 217. §-a.) Áfát nem tüntett fel a számlán, de elég-e a jogszabályi hivatkozást a számlán feltüntetni? Természetesen az értékesítéssel egyidőben kiadási pénztárbizonyolaton a megbízónak kifizeti a vételi jegyen szereplő összeget. Azt nem tudom, hogy jó-e így a gondolatom!!!!!!!!!!!
A kérdés, hogy ezt könyvelés technikailag hogyan kell megoldani. Ha valaki csinált már ilyet a gyakorlatba legyen szíves ezt megosztani velem (mi tartozik és mi követel) Nagyon fontos lenne!!!
Persze, ha amit eddig írtam nem jó nyugodtan mondja el javaslatát!
Előre is nagyon köszönöm!
Kőhegyiné