Sziasztok!
Pár éve már nem csináltam olyan könyvelést, ahol arányosítani kellett az áfát a tevékenységek miatt, most viszont megint aktuális lett.
A cég májusban beszerzett számítógépet, melynek teljes áfáját levontuk. Most októbertől megkezdte az adómentes szolgáltatás nyújtását is. Mondtam, hogy innentől akkor jelezze a beszerzési számlákon, hogy melyek mennek kizárólag az adómentesre, és melyek amiket meg kell osztani. Szerintem a kisebb számlákkal visszamenőleg már nem fogok foglalkozni, de a számítógép beszerzésre mindenképp szükségesnek tartom az arányosítást, mert azt egyértelműen mindként tevékenységhez használja. Ezt melyik áfabevallásban kell rendeznem? Most az októberiben vagy a decemberiben? Szerintem a decemberiben, mert akkor fogom látni éves szinten az áfás és nem áfás tevékenység tényleges arányát. De szeretném mindenképpen kikérni a Ti véleményeteket is.
Köszönöm, Kata