Cégünk internetes csomagküldő szolgáltatással foglalkozik. Más tagállamokban adunk el. A vevők interneten keresztül fizetnek, hitelkártyával. A kiküldött termékek kis értékű dísztárgyak. A termékeket elsőbbségi levélként küldjük ki a számlával együtt. A termékek kis értéke miatt nem lehetséges az utánvétes vagy ajánlott küldési mód. Példa: a termék értéke 200 forint, a postaköltség 900 forint, de ajánlott levélként már 1800 forint lenne. Ráadásul hiába adjuk föl ajánlott levélként, ez egyszerűen nem működik: a magyar postától még soha nem kaptunk vissza igazolást arról hogy a vevő átvette volna a terméket. (Annak ellenére hogy a vevő megkapta a csomagot.) A futárszolgálattal szállítás szintén szóba sem jöhet a termékek alacsony ára miatt. (Nagy a verseny, ha ezt a plusz költséget beépítenénk a termék árába, akkor senki nem venne tőlünk semmit.) Az sem járható út, ha a vevőt kérjük meg egy igazolás visszaküldésére. (Ezek a vevők azért vásárolnak az interneten mert lusták bemenni a boltba. Nem fognak visszaküldeni semmit.)
A számlán szereplő tételek jelenleg 20%-os áfásak, mivel nem tudjuk igazolni azt, hogy a termék elhagyta az országot. Viszonylag sok a megrendelésünk, de jelenleg szinte nulla haszonnal dolgozunk amiatt hogy az ÁFA-t be kell fizetni utána. A kérdés az lenne, hogy ilyen esetben hogyan tudnánk bizonyítani a termék kiszállítását más tagállamba? A versenytársaink is megoldják valahogy, mert ők is szállítanak más tagállamokba (bár az igaz hogy ők nem Magyarországról szállítanak).
Az APEH állásfoglalása itt található:
http://www.apeh.hu/adoinfo/afa/termek_igazolas.html