Kedves Zsóka neked mondanám
3. kérdésre
Én bizony beleteszem a már áfásan kapott számlákat, és fel is számitom az áfát, ugyan levonni nem mindig lehet, a szabályok szerint... főleg készpénzes szolgáltatások fordultak elő, és eddig az ellenőrzés nem kifogásolta. Áruvásárláskor sohasem volt hiba a számla kiállitását illetően.
Sokszor előfordul, hogy a számla, vagy a megrendelés visszaigazolása tartalmazza az áfát, annak ellenére, hogy van EU-s adószáma mindkét félnek. Az utólagos javitás sem mindig sikerül. Ettől még az a papir, akár egy kitépett füzetlap vagy egy asztali papirszalvéta is akár és akárhogy is hivják, még számla értékü lehet, ha rajta vannak a legfontosabb adatok az ügyletről...
Az én tapasztalatom az európai webáruházaknál:
- a regisztrálás általában kötelező, a személyi adatok megadása (magánszemély neve, számlázási és szállitási cim) és az email cim kötelező
ha csak ezeket a mezőket töltöd ki áfás számlát/rendelésvisszaigazolást fogsz kapni
- ha megadod a "társaság" nevét és cimét is, akkor az adószámot is meg kell adni EUs fromában
ha kitöltöd, akkor nem lesz áfa a számlán, sajnos sok helyen a programba épitett automatikus név és adószám ellenőrzés nem funkcionál rendesen, mert talán nincs olyan nemzetközi link, ahol ez a két adat együtt ellenőrző kontrolként szerepelne.... igy csupán az adószám külalakjára történik helyben ellenőrzés, tehát a betü és számok helyére és darabszámára. Az eladónál a név és adószám utólagos egyeztetését kézzel vagy megteszik vagy nem.
Aki a neten fizet, annak tudnia kell hogy a céges kártyát magáncélra nemigen lehet használni. De ha már használta,mert az volt kéznél éppen, akkor utólag kell a tételeket tisztába tenni.
Én nem tartom helyesnek azt az eljárást, hogy a külföldi tételeket kiszelektáljam, mert a számla csak rendelésvisszaigazolás nevet vagy más nevet hordoz. Mindig meg szoktam kérdezni a körülményeket és akár feljegyzést is kérek róla az ügyvezetőtől. Ha megoldható a dolog, ragaszkodni szoktam a "sajtcetli" kicseréléséhez/megerősitéséhez. A webáruházaknál eddig még sehol sem láttam szabálytalan számlát/rendelésvisszaigazolást.
Olyan esetről is tudok, ahol a regisztráláskor nem adták meg a céges adatokat, és utólag a fizetés után kellett helyesbiteni a rendelést.... megtették szó nélkül... igaz beletelt némi időbe....
Úgy látom, hogy a feltett kérdés megoldásához Icusnak még kell futnia pár kört az üzleti partnerénél.