Sziasztok!
Adott egy egyéni vállalkozó, aki megszűntetné az egyik telephelyét (bolt). Az itt lévő árukészletet átvenné egy kft, de nem tudja egy összegben kifizetni. Ezért több variáción gondolokodtak, és nem tudjuk eldönteni, hogy melyik lenne a helyes. Az Apeh telefonon egyiket sem tartja helyesnek, ők az azonnali kiszámlázást (telj.időp = számla kelte) mondják.
Egyik variáció az lenne, hogy készül egy szerződés, és egy nyitó leltár. Utána kb.5-6 hónapon keresztül elszámolnak azzal, amit kft eladott. Erről készülne havonta számla.
A másik variáció, hogy több számlát állítanak ki, több fizetési határidővel. Valahogy szétbontanák a leltárkészletet 5-6 részre. Ebben az esetben alkalmazható-e az 58.§? Azaz a teljesítés időpontja a fiz.határidő. Ez azért lenne fontos, mert eléggé nagy összegről lenne szó, és az egyéni vállalkozónak nagyon nagy teher lenne kifizetni azt az áfát,amit még neki ki sem fizettek.
Volt valakinek az új áfa tv. időszaka alatt hasonló esete? Előre is köszi a válaszokat.