Településünkön bizonyos földterületek magán személyek és vállalkozások tulajdonában vannak. Jelenleg még külterületnek minősül.
Az önkormányzat elkészítette a terület szabályozási tervét, amely szerint ezt a területet kereskedelmi, szolgáltató gazdasági övezetbe sorolta.
Ez alapján a Képviselő-testületnek el kell fogadnia a Szabályozási tervet (mert csak elkészült, de nincs elfogadva) és a helyi építési szabályzatot erre a területre.
Amennyiben ennek az elfogadása megtörténik, akkor belterületbe vonásra kerülne ez a terület, ezzel kapcsolatban pedig az önkormányzatnak kötelező út és közműfejlesztéseket kell végrehajtania.
A terület státuszának megváltoztatásával ezekre a telkekre létrejön egy adott értéknövekmény, megváltozik a piaci értéke.
A telek tulajdonosok felajánlották az önkormányzatnak, hogy az építési területen keletkezett értéknövekmény egy részét közérdekű célra, a város egésze fejlesztésére, működtetésére, korszerűsítésére átadják nekünk u.n. "Településrendezési Fejlesztési Hozzájárulást" adnak. Ezt több részletben, évekre lebontva és feltételekhez kötötten.
Kérdésem a következő:
Ez a Településrendezési Fejlesztési Hozzájárulás összegére kell -e áfát
fizetni, kell-e számlát kibocsátani, vagy elég a szerződés alapján
lebonyolítani a tranzakciót.
Ha ebben a formában ez után a pénzeszköz után kell áfát fizetni van-e olyan lehetőség, amellyel az áfa legálisan kikerülhető, de a cél megvalósul. Az lenne a jó, ha nem kellene áfát fizetni mivel nagy összegről van szó, zömében magánszemélyekről, akik ezt visszaigényelni
nem tudják, nekünk pedig az összeg bruttó módon került megállapításra, s ha ebből még be kell fizetnünk az áfát igazán sok pénz amit a fenti feladatokra tudunk fordítani nem marad.