Szerző: Szávay Viki » csüt. ápr. 11, 2013 7:52 am
Szia!
Kompletten összeszedve nem találtam (ha Te időközben rábukkantál vmilyen anyagra, megköszönném, ha elküldenéd), de akkor megírom, amit szaklapokból anno összeolvastam.
Amire ált. ugrani szoktak a munkaügyisek, az a feketefoglalkoztatás, ez az egyik legsúlyosabb jogsértés, ezért legyen a munkavégzés helyszínén a hiteles (eseményszerűen vezetett) munkaidő-nyilvántartás (jelenléti ív), ill. a normáltól eltérő munkaidő esetén a munkaidő-beosztás. Figyelni kell a túlmunkára, pihenőidőre, a szabadságra vonatkozó előírások betartására, munkabérek meghatározására, pótlékok számfejtésére, ezek megfelelő dokumentálására, nemcsak a munkavállalók, hanem az esetleges alkalmi munkavállalók vonatkozásában is. Bár nem kötelező, én anno a NAV-hoz leadott T1041-es másolatát és a munkaszerződések másolatát is az üzletben tartattam, mert az üzlet más városban volt, mint a könyvelése (bár az ellenőrzés megkezdése előtt ált. a munkaügyisek már lekérik a NAV-tól a foglalkoztatottakra vonatkozó adatokat). Az alkalmazottakat tanúként meghallgatják.
Törvény a munkaügyi ellenőrzésről itt: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99600075.TV
Pénztárgépnél ellenőrzik annak (jogszabályoknak megfelelő) használatát :), rendelkezni kell felhasználói kézikönyvvel, valamint a pénztárgép forgalmazója által kiadott nyilatkozattal, hogy a ptgép megfelel a hatályos jogszabályoknak. Az ellenőrök kérhetik az áruk eredetét igazoló bizonylatokat, olvastam olyan gyakorlatról, hogy a számlák fénymásolatát az üzletben tartották X ideig.
Nekem hirtelen ennyi jutott az eszembe...
Viki