Oldal: 1 / 1
Áfa ellenőrzés és a 0-ás bevallások

Elküldve:
csüt. jan. 01, 1970 1:00 am
Szerző: palmika
Sziasztok,
Hogyan kezeli le a NAV, ha 2010. 3 negyedévére én egy nullás áfa bevallást adtam be, mert az ügyfél este 8-ig nem ért ide az anyaggal, csak később. Így okt 26-án ment el az önrevizió.
akkor még élt a szabály, hogy a könyvelő is büntethető a bevallások elmaradása miatt.
Az is kérdés, hogy nem-e írnom kellett volna egy kimentést, mondván nem kaptam anyagot. De ki mószerólja be az ügyfelét...kérdem én.
Köszi: palmika
Áfa ellenőrzés és a 0-ás bevallások

Elküldve:
vas. szept. 30, 2012 8:19 am
Szerző: mazsi5
Szia! Nálad ezek szerint nincs szó bevallás be nem adásáról/bevallás elmulasztásáról.
Adtál egy nullásat majd önellenőrzést.. A kérdés csak az, hogy azt az önellenőrzést miként töltötted.. csak a fizetendő ÁFÁ-t szerepeltetted benne, vagy a levonhatókat is??
Ha a TE hibád lett volna, hogy önellenőrizni kellett, akkor az önellenőrzési pótlékot viselned kellene a vállalkozás felé.., de mivel minden bizonnyal szerepel a szerződésedben, hogy legkésőbb mennyi idővel a bevallási határidő előtt kell megkapnod a számviteli alapbizonylatokat, s a vállalkozó ehhez képest később,sőt a bevallási határidő után adta át a bizonylatokat... elméletileg még neki kellene fizetni az önellenőrzés plusz melóért és ilyen esetben az önell.pótlékot sem kell "kártérítened" a vállalkozó felé..
Üdv
Áfa ellenőrzés és a 0-ás bevallások

Elküldve:
vas. szept. 30, 2012 10:23 am
Szerző: palmika
Mért lenne baj, ha a levonható is benne lenne?
Áfa ellenőrzés és a 0-ás bevallások

Elküldve:
hétf. okt. 01, 2012 3:18 pm
Szerző: validitas
Szia!
Mert levonásba csak akkor helyezheted, ha rendelkezésre állt az eredeti bizonylat. Akkor viszont nem adhattál volna be nullásat. Nyilván erre gondolt.
De nem neked, hanem az adózónál kell rendelkezésre állnia - neki meg nyilván rendelkezésére állt, csak neked nem adta oda időben. Tehát szerintem jogosan helyezheted levonásba. Igaz, hogy ez megkérdőjelezi a nullás bevallás jogosságát, de nem tudtál mit tenni az adott szituációban.
Mindenesetre tudasd az ügyféllel, hogy bármi gond lesz, az az ő baja, nem a tied. Persze ez nyilván a szerződésedben is benne van.
Üdv