Adófórum

Adózási és számviteli információk

APEH/NAV ellenőrzés: mire figyeljek?

Ellenőrzés

APEH/NAV ellenőrzés: mire figyeljek?

HozzászólásSzerző: mzpx » csüt. jan. 01, 1970 1:00 am

Kaptunk (lényegében egyszemélyes kft vagyunk) egy NAV (Apeh) ellenőrzést, a megbizólevél szerint a 2010-es évre vonatkozóan az "egyes adókötelezettségek teljesitésére vonatkozóan". Mivel az adóév még nem lezárt, ezért a megbízólevél aláírásakor hangsúlyozták, hogy alapvetően iratbetekintésről lesz szó.


A lista alapján - többek között - kérni fogják a pénztár bevételi és kiadási bizonylatokat.


Kérdés 1: Ez pontosan mit takar? Hiszen a számlákon (mind a bejövő, mint a kimenő számlákon) rajta van a fizetés módja, azaz a készpénz. Mire van szükségük?


Kérik még a számviteli politika keretében elkészitett  



  • eszközök és források leltárkészitési és leltározási szabályzatát

  • eszközök és források értékelési szabályzatát

  • önköltségszámítás rendjére vonatkozó szabályzatot

  • pénzkezelési szabálytatot


Kérdés 2: ezeket mennyire alaposan vizsgálják? Csak azt, hogy megvan-e? Általában elég-e ha az interneten megtalálható sablonokat testreszabom?


kérik a tárgyi eszkötök nyilvántartási listáját.


Kérdés 3: ez ugye a 100e Ft-ot meghaladó eszközökre vonatkozik? Vagy egy 30e Ft-os nyomtatóról is kell nyilvántartás?


-----


Van esetleg további tippetek mire szoktak ilyenkor rámenni?

mzpx
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:24 am

Vissza: Ellenőrzés

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 13 vendég