Oldal: 1 / 1

üzletben tartandó dokumentumok

HozzászólásElküldve: csüt. jan. 01, 1970 1:00 am
Szerző: neblagnes

Sziasztok!

Fel tudnátok nekem sorolni, hogy egy boltban pontosan milyen dokumentumokat kell a helyszínen tárolni, hogy egy esetleges ellenőrzés (nyugtaadási, munkaügyi, fogyasztóvédelmi, stb) során semmilyen probléma ne merüljön fel? A boltban bútorokat, matracokat árulunk, amelyek saját termelésűek is, és vásároltak is. A bolthelyiséget béreljük. Eladóként 4 órában egy alkalmazott van, a másik 4 órában a tulajdonos vagy egy családtagja ad el.

Köszönöm a segítséget.

Ági


üzletben tartandó dokumentumok

HozzászólásElküldve: vas. feb. 14, 2010 8:07 am
Szerző: loncika

Müködési engedély, vásárlók könyve, ellenőrzési napló, felügyeleti hatóságok neve cime,

pénztárgép és annak bizonylatai, javitó jegyzék, napi forgalmi jelentés, és a napi készpénzkészlet egyéb változását igazoló bizonylatok, ha vannak ilyen tételek,  készpénzfizetési számlatömb, számlatömb és a szigorúszámadásu nyomtatványok nyilvántartólapja

az üzletben lévő áruk eredetét igazoló bizonylatok, számlák és szállitólevelek, a termékeken feltétlenül kell legyen matrica ami az áru eredetét, használhatóságát, kezelését  illetve a gyártót, a forgalombahozót igazolja.

a munkavállalók munkaszerződései, jelenléti iv, minden olyan egyéb irat amivel igazolni tudják a dolgozók hogy jogszerüen végzik a munkájukat, tartózkodnak az üzletben

 talán igy első menetben ennyi.....


üzletben tartandó dokumentumok

HozzászólásElküldve: vas. feb. 14, 2010 8:18 am
Szerző: neblagnes

Kedves Loncika!

 Köszönöm a válaszodat, már azt hittem, hogy mindenki elsiklott e kérdés felett. Amiket leírtál azok tulajdonképpen meg is vannak. Egy dolgot kivéve: ellenőrzési napló. Ez mit takar pontosan?

Azt nem tudom még, hogy - amennyiben a tulajdonos, vagy egy családtagja dolgozik éppen a boltban - akkor milyen iratokat szükséges a helyszínen tartani, egyáltalán milyen feltételekkel lehetséges ez?

Illetve az üzlethelyiség bérletére vonatkozóan kell-e valamilyen dokumentumot a helyszínen tartani?

Várom válaszaitokat, előra is köszi.

Ági

 


üzletben tartandó dokumentumok

HozzászólásElküldve: vas. feb. 14, 2010 8:21 am
Szerző: neblagnes

Amit még elfelejtettem megkérdezni: az eladónak kötelezően "eladó" végzettségűnek kell lennie. Hogy van ez alkalmazott, tulajdonos esetében?

Egészségügyi alkalmasságot igazoló dokumentumnak is kell lennie a helyszínen?


üzletben tartandó dokumentumok

HozzászólásElküldve: vas. feb. 14, 2010 1:07 pm
Szerző: loncika

Az ellenőrzési napló egy füzet, önátirós lapokkal, amibe az ellenőrzést lefolytatószerv/hatóság bejegyzi az ellenőrzés dátumát,észrevételeit...  irhat bele a tüzoltóság, munkavédelem, ÁNTSZ, önkormányzat stb.... a lényeg, hogy legyen ott az üzletben és  ugye ez kell a mühelyhez is ahol a termelés folyik..... Szoktak ezen felül önálló jegyzőkönyvet is felvenni, de nem mindig.... A gyúlékony anyagok esetében kell tüzoltó készülék is az üzletbe.... Felénk eléggé háklisak az ellenőrök, rendszeresen vizsgálják a szemetes kukát, a tisztálkodó helyiséget,  az üzleten belül a közlekedési utvonalat, menekülési utvonalat, és azt is, hogy a földön ne legyen semmilyen áru, hanem legalább 30 centivel a föld felett legyen az legalsó polc ((((

Az üzlethez kell egy személy akinek meg van az üzletvezetői képesitése, az eladóknak kötelező az eladói képesités, lehetőleg abból is a profilba illő. Ha az üzletvezetői tanfolyamra mondjuk a tulaj már beiratkozott az is elég már az igazoláshoz egy ellenőrzéskor....

A családtagokkal is kell munkaszerződést kötni! 

Létezik egy olyan tömb/füzet, ami a munkáltatókkal kapcsolatos nyilvántartás, én abból szoktam javasolni hogy mindenki tartsa magánál a saját eredeti példányát, mert nem mindig van náluk a munkaszerződés. A füzetet az üzletvezető kezeli, és az ellenőrzéskor a tömbben lévő másolati példányokkal igazolni lehet, hogy kik is a munkavállalók az üzletben.

Kell a balesetvédelmi oktatásról megemlékezni.... és az alkalmazottak esetében üzemorvosi felülvizsgálat is kell. Az un. EÜ.kiskönyv tudtommal csak azokban a munkakörökben kell, ahol élelmiszerrel dolgoznak...


üzletben tartandó dokumentumok

HozzászólásElküldve: csüt. jún. 17, 2010 1:44 pm
Szerző: évuci

Kedves Loncika!

Ha szabad lenne még egy pár kérdés részemről is.

Az üzletben lévő áruk eredetét igazoló bizonylatok, számlák és szállitólevelek

Én úgy tudom, hogy ha nem a bolt az iratmegörzés helye, akkor nem kell, hogy ott legyen, csak be tudja mutatni 3 napon belül.

A másik kérdés: a szigorú számadásuval kapcsolatban. Pénztárgép, nyugtaadás, ezt nem kell szig.szám.rögzíteni, ugye?

Ha vevő kér számlát (gép számoz) akkor arról vezetni kell a szig.számadásút? (karton)

Vagy miről kell???