Kedves Dorina,
Konkrét tapasztalatom nincs még webáruházas ellenőrzéssel kapcsolatban, de benne vagyok egynek az előkészítési/elkészítési fázisában (elv + technika is), ezért némi affinitásom kezd kialakulni.
Az első és legfontosabb szabály, hogy minden tranzakcióról számlát kell kiállítanod és küldened a vevőnek! Kérés nélkül, automatikusan! Nem muszály papír alapú legyen, lehet elektronikus is, de gondolm ezt tudod.
A második: mivel ez egy web, teljesen publikus, hogy milyen árukat tartasz (nyilván csak ezeket tudod eladni, vagy közvetítőként 1-2-3 napon belül megrendelve máshonnan tudod továbbadni) így egy esetleges APEH ellenőrzéskor a weben azonnal rendelkezésre álló árukat (vagy az átmenetileg nálad lévő készleteket), termékeket a könyvekben szereplő nyilvántartással, leltárral tudnod kell igazolni. (Ha okosan csinálod a webes készlet lehet az alapja a leltáradnak, így nem lehet eltérés.:-))
Valamint ehhez kapcsolódóan a beszerzett áruk eredetés is tudnod kell igazolni számlával, ha sajátelőállítású, az alapanyagról szintén kell eredet igazolás (szla) valamint kell lenni önköltség számítási szabályzatnak, melyben leírod, hogy hogyan kalkulálod az áraidat.
A harmadik >>> Jó, ha tudod, hogy az APEH már felfigyelt a webáruházakra, mivel az utobbi időben nagyon megnőtt az internetes vásárlások forgalma, gyakorisága, így várható az egyre gyakoribb ellenőrzés.
Amúgy minden szabályzat meg kell legyen a cégnél, mint más cégeknél.
Fogyasztóvédelmi főfelüggyelőséggel akkor gyűlhet meg a bajod, ha a vevőid nem elégedettek a termékeiddel, azok kiszállításával, szállítási határidőkkel vagy az utólagos ügyfélszolgálattal és felnyomnak! Amúgy nem kell tőlük tartani, hisz mindent jól csinálsz, nem?!!!:-)
Hát ennyit egyelőre!
Üdv,
Timci