Adófórum

Adózási és számviteli információk

Webáruház ellenőrzése

Ellenőrzés

Webáruház ellenőrzése

HozzászólásSzerző: szdorina » csüt. jan. 01, 1970 1:00 am

Sziasztok!

Nem csak adó területet érint a kérdésem, de azért hátha van valaki aki már átesett ezen, vagy tud bármilyen információt.

A lényeg, hogy webáruházat működtetünk (használt és új dolgok) és mindennemű ellenőrzési lehetőségről tudni szeretnénk és fel szeretnénk készülni (apeh, fogyasztóvédelmi felügyelőség stb).

Ha bárkinek bármilyen tapasztalata van, ossza meg velünk ha lehet. Előre is köszi!!!

Dorina 

 

 

szdorina
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:18 am

Webáruház ellenőrzése

HozzászólásSzerző: Timci » szer. szept. 17, 2008 9:40 am

Kedves Dorina,

Konkrét tapasztalatom nincs még webáruházas ellenőrzéssel kapcsolatban, de benne vagyok egynek az előkészítési/elkészítési fázisában (elv + technika is), ezért némi affinitásom kezd kialakulni.

Az első és legfontosabb szabály, hogy minden tranzakcióról számlát kell kiállítanod és küldened a vevőnek! Kérés nélkül, automatikusan! Nem muszály papír alapú legyen, lehet elektronikus is, de gondolm ezt tudod.

A második: mivel ez egy web, teljesen publikus, hogy milyen árukat tartasz (nyilván csak ezeket tudod eladni, vagy közvetítőként 1-2-3 napon belül megrendelve máshonnan tudod továbbadni) így egy esetleges APEH ellenőrzéskor a weben azonnal rendelkezésre álló árukat (vagy az átmenetileg nálad lévő készleteket), termékeket a könyvekben szereplő nyilvántartással, leltárral tudnod kell igazolni. (Ha okosan csinálod a webes készlet lehet az alapja a leltáradnak, így nem lehet eltérés.:-))
Valamint ehhez kapcsolódóan a beszerzett áruk eredetés is tudnod kell igazolni számlával, ha sajátelőállítású, az alapanyagról szintén kell eredet igazolás (szla) valamint kell lenni önköltség számítási szabályzatnak, melyben leírod, hogy hogyan kalkulálod az áraidat.

A harmadik >>> Jó, ha tudod, hogy az APEH már felfigyelt a webáruházakra, mivel az utobbi időben nagyon megnőtt az internetes vásárlások forgalma, gyakorisága, így várható az egyre gyakoribb ellenőrzés.

Amúgy minden szabályzat meg kell legyen a cégnél, mint más cégeknél.

Fogyasztóvédelmi főfelüggyelőséggel akkor gyűlhet meg a bajod, ha a vevőid nem elégedettek a termékeiddel, azok kiszállításával, szállítási határidőkkel vagy az utólagos ügyfélszolgálattal és felnyomnak! Amúgy nem kell tőlük tartani, hisz mindent jól csinálsz, nem?!!!:-)

Hát ennyit egyelőre!

Üdv,

Timci

Timci
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:19 am

Webáruház ellenőrzése

HozzászólásSzerző: szdorina » szer. szept. 17, 2008 9:58 am

Szia Timci!

 

Köszi a válaszokat!

Igen, mindent jól csinálunk és az ügyfelek is elégedettek (elvileg :), nem is ezért tartunk a fogyasztóvédelemtől hanem csak mert hogy mint írtad is sláger lett a webes eladás és gondolom ők is rájönnek hogy érdemes lesz ellenőrizni....

A számlát azt tudom hogy küldeni kell, viszont az nem jutott eszembe hogy elektronikus is lehet. Ennek hol tudnék utánanézni hogy ez hogyan működik és milyen szabályai vannak? Enyhén szólva elegem van a számlák írogatásából és nyomtatgatásából, jó lenne ha ezt meg lehetne spórolni.

Leltárt elvileg könnyen tudunk csinálni mivel főleg egyedi dolgaink vannak, azzal nem lehet baj.

A szabályzatok meg egyértelműek.

Köszi a segítséget, akkor ha tudnál elektronikus számlában még segíteni azt megköszönném.

Dorina

 

 

 

 

szdorina
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:18 am

Webáruház ellenőrzése

HozzászólásSzerző: Timci » szer. szept. 17, 2008 10:10 am

Az elektronikus számlák készítésére lehet vásárolni szuper kis programokat, melyet bekötve a rendelésekhez, egy gombnyomásra el tudsz készíteni, de sajna ezzel még nincs gyakorlati tapasztalatom (még nem tart itt a projectem), csak az elvet ismerem, hogy hogyan kell és tud működni.

Érdemes lenne írni erre egy kérdést itt a fórumon, hátha haszál valaki ilyet és tud ajánlani neked.
Vannak nagyon jó magyar fejlesztések, melyek könnyen használhatók és nem is túl drágák.

Vagy fel lehetne venni a kapcsolatot a webáruház IT-s fenntartójával, hogy van-e esetleg neki ötlete, vagy progija erre.

T.

Timci
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:19 am

Webáruház ellenőrzése

HozzászólásSzerző: szdorina » szer. szept. 17, 2008 10:26 am

Szia!

A webáruház IT fentartójával nincs gond, az a férjem :)

Ezért érdekelne hogy milyen jogszabályok vonatkoznak rá, pontosan milyen rendszerben kell készíteni stb.

(mert ugye a kinyomtatott számla is zárt rendszer stb)

Köszi ha tudsz bármi háttér információt,

Dorina

 

 

szdorina
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:18 am

Webáruház ellenőrzése

HozzászólásSzerző: Timci » szer. szept. 17, 2008 10:41 am

Szia Dorina,

Az ÁFA tv.ben a következő szabályokat találtam az elektronikus számlázással kapcsolatban:

"2007. évi CXXVII. törvényaz általános forgalmi adóról Megjelenési forma174. § (1) Számla papíron vagy elektronikus úton egyaránt kibocsátható.(2) Nyugta kizárólag papíron bocsátható ki.A számla papíros alapon és elektronikus úton bocsátható ki. A nyugta megjelenési formája viszont kizárólag papíros alapú lehet. A nyugta ugyanis a nem adóalany vevők felé történő készpénzes értékesítés bizonylata, és az csak olyan formát ölthet, ami átadható.Elektronikus úton kibocsátott számlára vonatkozó szabályok175. § (1) Számlát elektronikus úton kibocsátani, illetőleg ilyen alapon rendelkezésre álló számlára e törvényben szabályozott jogot alapítani, kizárólag abban az esetben lehet, ha a számla és az abban foglalt adattartalom sértetlensége és eredetiségének hitelessége biztosított.(2) Az (1) bekezdésben említett követelménynek való megfelelés érdekében az elektronikus úton kibocsátott számláta) az elektronikus aláírásról szóló törvény rendelkezései szerinti, legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással és minősített szolgáltató által kibocsátott időbélyegzővel kell ellátni; vagyb) az elektronikus adatcsererendszerben (a továbbiakban: EDI) elektronikus adatként kell létrehozni és továbbítani.(3) A (2) bekezdés b) pontja alkalmazásának feltétele, hogy a számlakibocsátásra kötelezett és a termék beszerzője, szolgáltatás igénybevevője előzetesen és írásban megállapodjon az EDI alkalmazásáról és használatáról.(4) A (2) bekezdés b) pontja alkalmazása esetében a számlakibocsátásra kötelezett köteles gondoskodni arról is, hogy havi rendszerességgel az adott hónapban kibocsátott számlákról papíron kiegészítő összesítő jelentés készüljön, és azt a termék beszerzője, szolgáltatás igénybevevője megkapja.(5) Külön jogszabály az (1) bekezdésben említett követelménynek való megfelelés érdekében az elektronikus úton kibocsátott számlára egyéb rendelkezéseket is megállapíthat.Elektronikus számla kétféle módon bocsátható ki: az elektronikus aláírás rendszerében és az elektronikus adatcsere rendszerében, az ún. EDI-rendszerben. Az első esetben az elektronikus számla adattartalmának sértetlenségét az elektronikus aláírásról szóló törvény szerinti fokozott biztonságú elektronikus aláírással és időbélyegzővel kell biztosítani. Az elektronikus számlával szemben támasztott követelmények teljesítéséhez ilyenkor egy külön aláírás szolgáltató adóalany közreműködése szükséges. A második esetben, az EDI rendszerben csak eladó és a vevő között zajlik az elektronikus adatcsere, nincs szükség harmadik közreműködőre. Az elektronikus úton előállított és elküldött számlák kontrolljaként ilyenkor a havi rendszerességgel készítendő összesítő jelentés szolgál, melyet a számlakibocsátó papír alapon küld meg vevőjének. Az EDI-rendszerben történő elektronikus számlázás alkalmazásáról a feleknek előre, írásban meg kell állapodniuk." 

Ha tudok konkrét progit ajánlani, jelentkezem.

Üdv,

Timci

Timci
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:19 am


Vissza: Ellenőrzés

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron